Graffiti-Lego

Min sortering av Lego har som ni säkert misstänkt fortsatt och till min besvikelse är jag fortfarande långt ifrån klar. Idag tog jag Sander till hjälp. Fast någon hjälp vette katten om jag kan kalla det. Mera stjälp kanske. Men kul. Det som var mest kul var att Sander hittade två gubbar som han direkt sa följande om.

"Titta pappa! Dom målar graffiti. Det är graffitigubbar."

Underbart att en snart treåring kan så mycket om denna myspysiga konstform. Jag undrar just vem det är som har inspirerat honom? Hmmm... det kan väl aldrig vara hans käre gudfar och fadder aka. Flottet, 24 killer och flertalet andra lustiga namn. Näe, det är säkert förskolan. Där verkar Sander nämligen göra massor av lustiga saker.

EFtersom Sander var helt övertygad om att dessa två Legogubbar var graffitigubbar så såg jag till att de förevigades på bild in action so to speak. Ganska nice va? Eller vad tycker du lillebror?

image90

Förutom min egen bild Youtube:ade jag även fram denna film om Lego graffiti. Softish.



Kommentarer
Postat av: Linda

Coolness.. jag funderade senast idag på att fota nå tuffa legobilder. Men jag måste få fråga.. har den blåkepsade en röd mustash under den vita mustashen? Dubbelmushe? :O

2008-04-23 @ 23:17:25
URL: http://www.naughtyshawty.blogg.se
Postat av: Mikke

Linda >> Yes box, det är korrekt uppfattat att han har dubbelmush. Sander tror dock att den vita skäggprydnaden är en scarf. Så therefor it works. ;D

2008-04-23 @ 23:24:56
URL: http://LITOTES.BLOGG.SE
Postat av: Linda

Haha, jaaha.. en vågformad väldigt lång, men ok, it works ;)

2008-04-24 @ 01:09:55
URL: http://naughtyshawty.blogg.se
Postat av: Sweet 16´s blogg

härligt! (=

2008-04-24 @ 16:07:24
URL: http://performance.blogg.se
Postat av: Sofie

Galen idé att sortera lego. Vänta bara - du kommer att bli grymt besviken då allt är i en enda röra...

Jag ler inombords, men det vet du väl redan?

2008-04-24 @ 20:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0