Tomtar på loftet?

image75


I en liten by i Argentina berättar flera invånare att de har sett en mystisk tomteliknande figur i toppig hatt. Den tomteliknande vareslen har enligt uppgifter satt byn i skräck. Underligt kan jag tycka då tomtar är kända för att vara snälla. Eller hur? Fast Sander är iofs också ganska rädd för tomten.


Ett grabbgäng lyckades fånga "tomten" på film då de satt och pratade om en fisketur och samtidigt dokumenterade detta med hjälp av en mobiltelefon. Plötsligt hörde de något och ut från det höga gräset kom den så kallade tomten. En av pojkarna blev tydligen så vettskrämd att han fick uppsöka läkare och han har sedan händelsen inte vågat gå ut. Skämt eller sanning? Ja, jag vette katten, men visst fasiken låter det alldeles för bra för att vara sant? Finns verkligen tomten? Här kan du se bilderna filmat med en av grabbarnas mobiltelefon. Är det möjligtvis fejkat? Jag får liksom en sån känsla när jag ser tomten på filmen. Men jag kanske har blivit alldeles för tråkig och fantasilös? Varför tror jag inte på att det är en tomte egentligen? Varför måste allt vara så förbannat logiskt och korrekt hela tiden när man ska föreställa vuxen? Näe, nu ska jag försöka vara öppensinnad. Men.. jag känner mig fortfarande skeptisk till att det är en tomte dock. Sorry.


Vad säger du, tror du på tomten?

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha jag länkade till den där filmen i min blogg tidigare idag och hade samma rubrik :)

2008-04-08 @ 23:08:08
URL: http://linaida.blogg.se
Postat av: maja w

Jag tror på det!=)

2008-04-08 @ 23:34:04
Postat av: Fru Ejrevi

Tyckte han var lite obehaglig med sina sidohopp =(

2008-04-09 @ 13:33:05
Postat av: Anna

Jag håller me min syster, han var inte helt trevlig. tänkte nästan på kaninen i donnie darko.... Efter dessa bilder börjar jag tusan tro på tomtar!

2008-04-09 @ 16:59:12
Postat av: Anne

Det finns ju både snälla och vresiga tomtar! Hörde ett radioprogram för några år sedan där människor ringde in och pratade om tomtar de sett. Väldigt intressant faktiskt...din pappa har ju sett tomten! Natten mot julafton för 15 år sedan. Han var faktiskt ganska uppjagad.Glömt?

2008-04-10 @ 21:21:06
Postat av: Mikke

Mamma >> Jo, just när jag skrev om tomten som sett i Argentina hade jag faktiskt lyckas glömma bort pappas möte med tomten. Men nu när du säger det minns jag mycket väl att han var uppjagad över denna händelse som utspelade sig nere vid vår smedja om jag inte missminner mig fullkomligt?

Han måste nog få berätta om det mötet igen och påminna mig litegrann. Om han vågar?

2008-04-10 @ 22:30:33
URL: http://LITOTES.BLOGG.SE
Postat av: fredrik

argentina är väldigt väldigt känt för att fejka ufo och annat. men visst det är väl ingen omöjlighet, egentligen vem säger att detta "fenomen" nu inte finns..

2008-04-11 @ 14:01:02
URL: http://thefredrik.blogg.se
Postat av: fredrik

argentina är väldigt väldigt känt för att fejka ufo och annat. men visst det är väl ingen omöjlighet, egentligen vem säger att detta "fenomen" nu inte finns..

2008-04-11 @ 14:01:11
URL: http://thefredrik.blogg.se
Postat av: Anonym

Ser lite grann ut som PyramidHead från Silent Hill. :P

2010-11-02 @ 10:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0