Vad? Jag? Och? - del 8

Just My Luck


Vad? Ashley (Lindsay Lohan) lever ett äckligt tursamt liv. Ösregnar det när hon går utanför dörren blir det solsken direkt, och skulle hon råka skrapa en skraplott är det naturligtvis vinst på den. Hon har ett glassigt jobb i New York och livet går som på räls. Hennes motpol är den ständigt otursförföljde förloraren Jake (Chris Pine), och när deras vägar korsas och läppar möts på en maskeradbal förändras deras liv totalt. Det verkar som om kyssen gjorde att turen istället hoppade över till Jake och tvärtom.


Jag? Precis som fru E somnade jag faktiskt innan filmen var slut och det säger väl egentligen en hel del om filmen i stort. Det känns lite som att Lindsey Lohan har gett sig in på att göra filmer i samma genre och klass som tvillingarna Olsen och Hilary Duff. Eventuellt fungerar det bättre på den yngre publiken mellan typ 12-15 år. Kanske. Vad jag vill ha sagt är att det blir lite Disney-feeling. Lite High School Musical. Inte riktigt min kopp av te.


Och? Huvudrollsinnehavaren Chris Pine spelade även huvudrollen i den förra filmen jag skrev om här på bloggen. Chris är född den 26 augusti 1980 i USA. Han har förutom Just My Luck och Blind Dating även medverkat i En Prinsessas Dagbok 2. 2009 kommer Chris att ta över efter William Shatner i rollen som kapten James T. Kirk i den uppkommande Star Trek filmen.

Trailer:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0