Vad? Jag? Och? - del 9

I-See-You.com


Vad? Familjen Bellingers styvson Colby har installerat en webbkamera i sin läckra styvsysters rum och sänder hennes aktiviteter live på Internet. Ett skämt som snart blir till en lönsam affär, vilket får Colby att utöka och förse varenda rum i huset med kameror. Helt plötsligt är familjen ovetande stjärnor i världens första realityshow på nätet. De inser att det finns pengar att tjäna så de fortsätter sända, men går ett steg längre, vilket inbegriper makeovers och en ny läcker italiensk inneboende.


Jag? Hade inga som helst förväntningar och ej heller några större förhoppningar om den här filmen. Tack vare detta gick den att se utan större bekymmer. En högst medelmåttig film som behandlar ett ämne som är fasansfullt aktuellt i dagens samhälle. Tyvärr ges det inte det minsta utrymme till att fundera kring ämnet och dess faror utan det drivs istället friskt med att visa upp sig på nätet när man bajsar, leker med "love-bunnies" eller försöker förföra utbytesstudenten. Synd.


Och? Min första tanke var att idén till den här filmen dök upp efter scenen i American Pie där huvudrollsinnehavaren lägger ut sin sexual encounter med utbytesstudenten från Europa. Vid lite mer eftertanke inser jag att det faktiskt mer eller mindre ser ut såhär på datorskärmarna runt om i världen. En av mina elever berättade nyligen att hans yngre bror, som för övrigt går i årskurs 6, ofta brukar ropa in honom på rummet för att visa sina jämnåriga tjejkompisar strippa på webcam. Skrämmande. Obehagligt och fullkomligt katastrofalt. Hur kommer det att sluta?

Trailer:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0