X O X O

image73

Sedan en tid tillbaka har Erika fastnat i en TV-serie vid namn Gossip girl. Själv har jag fram till idag inte riktigt gett serien någon ärlig chans. Anledningen till detta tror jag främst har varit att jag haft annat att göra de gånger programmen har sänts. Innebandy kanske. Eller hockey? Who knows? Och helt ärligt, who cares?

Ikväll passade jag dock på att se pilotavsnittet tillsammans med fru E. Ganska snabbt insåg jag att Gossip girl var precis lika lättsmält och underhållande som alla andra serier i samma genre. Likheterna med serier som exempelvis O.C, som faktiskt var en serie som jag mer eller mindre slaviskt följde ändå fram till dess undergång, var onekligen slående. Detta kanske inte är vidare underligt då det är just OC-skaparen Josh Schwartz som ligger bakom tv-serien? Med andra ord. Jag är fast. Hook, line and Sinker. Pinsamt? Kanske en aning... Seriens target audience lär väl inte riktigt vara 32-åriga män. Eller?


Gossip girl tar med oss till ett New York där de lyckade och fabulösa innekidsen lever sina bekymmersfria liv. De är rikare än dig. De är snyggare än dig. Och de är fulla av elakt skvaller.


Här syns Serena alltför ofta med ett glas i handen, Blair som trots dockansiktet är en manipulativ satmara och Nate som slits mellan de två, och alla krav som livet i samhällets toppskick ställer. Här bor Dan som suktar efter skolans snyggaste tjej, Chuck som saknar samvete och lilla Jenny - som ser upp till dem alla.


De må vara snuskigt rika och vackra som få, men under ytan finns problemen som vi alla kan känna igen oss i - och som inte alltid kan lösas av en lyxig shoppingrunda, hur mycket de än försöker. Martiniluncher, dejtvåldtäkter och elaka rykten - det är bara ännu en vanlig skoldag för kidsen på den respekterade privatskolan Constance Billard. Och den allvetande bloggaren Gossip Girl delar gärna med sig av allt det snaskiga!


"You know you love me - xoxo - Gossip girl"


Kommentarer
Postat av: Fru Ejrevi

Snygg sida bara på en natt! Lite svår att "hitta" på nu när man är van den andra, men det ska nog gå bra=)

2008-04-04 @ 10:51:04
Postat av: Anna

jätte fin sida, men lite svårt att läsa kommentarerna när som är svarta, måste lixom markera dem. =)

2008-04-04 @ 12:01:58
Postat av: Mikke

Ha ha ha... ja, det där med kommentarerna var ju en riktig miss! Jag är ju inte så bra på det där med html längre så det gick lite sådär att göra designen också. Förhoppningsvis tar jag mig tid till att åtgärda detta inom kort.

2008-04-04 @ 14:53:50
URL: http://LITOTES.BLOGG.SE
Postat av: Malin

Vilken fin blogg du har fått Mikke. Håller med att det är lite svårt att läsa kommentarerna.
Om du inte kommer på hur man ändrar färg så kan du för att få hjälp titta in på den här hemsidan: http://www.designadinblogg.se/
Ha det så bra!

2008-04-04 @ 20:47:18
URL: http://moppan.blogg.se
Postat av: anna

yeyy gossip girl ♥

2008-04-05 @ 02:08:39
URL: http://wooonderful.blogg.se
Postat av: anna

gossip girl är underbart! följde också OC slaviskt. har alla boxarna och känns som jag sett alla avsnitt typ 20 ggr hehe

2008-04-06 @ 13:42:49
URL: http://addspirit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0