Dagens blandband

Att göra egna blandband är en ganska het grej just för tillfället. Ingen speciellt ny företeelse dock, mer som en nygammal cool grej som kommit tillbaka på senare tid. Jag gillar att man fortfarande faktiskt kallar det för just "blandband" när det i själva verket mest känns som en spellista på iPoden. Mest troligen för att det ska kännas lagom retro helt enkelt.

Tidningen Blender bad båda amerikanska presidentkandidaterna, John McCain och Barack Obama, att lista sina 10favoritlåtar. Här nedan följer deras så kallade blandband. En grej som känns lite intressant är att McCain verkar ha en crush för ABBA då hela två låtar tar plats bland de tio. I övrigt känns McCains blandband lite dammigt och ålderdomligt. Kanske inte så underligt med tanke på att han, om han blir vald, blir den äldste presidenten någonsin. Gubben är trots allt lastgammal. Den väldigt mycket (nåja) yngre Obama's blandband består också av naturliga skäl av rätt så mycket modernare bidrag. Två artister som utmärker sig lite extra i mina ögon är Kanye West och will.i.am. Det känns ganska ball att en presidentkandidat lyssnar på dessa två. Faktiskt. Den förstnämnda har jag faktiskt varit och sett live en gång. Jag gav en biljett till min lillebror i julklapp (eventuellt i present) när jag bodde i Sthlm. Riktigt bra faktiskt.

Nåväl, slutbabblat om det. Här kommer blandbanden. McCains, Obamas och mitt alldeles egna blandband med de låtar som spelas mest hemma hos mig för tillfället. Iallafall om jag får välja. Jag vet att det kanske är en del pinsamheter som ligger på min lista just nu (läs kanske framförallt Afasi & Filthy), men när jag ser på de låtar som ligger på min senatse kompilation blir det just dessa. Enjoy.

JOHN McCAIN

1 Dancing queen - ABBA

2. Blue bayou - Roy Orbison

3. Take a chance on me - ABBA

4. If we make it through december - Merle Haggard

5. As time goes by - Dooley Wilson

6. Good vibrations - The Beach Boys

7. What a wonderful world - Louis Armstrong

8. I've got you under my skin - Frank Sinatra

9. Sweet Caroline - Neil Diamond

10. Smoke gets in your eyes - The Platters


BARACK OBAMA

1 Ready or not - Fugees

2. What's going on - Marvin Gaye

3. I'm on fire - Bruce Spingsteen

4. Gimme shelter - Rolling Stones

5. Sinnerman - Nina Simone

6. Touch the sky - Kanye West

7. You'd be so easy to love - Frank Sinatra

8. Think - Aretha Franklin

9. City of blinding lights - U2

10. Yes we can - will.i.am

MIKKE EJREVI

1. The Building - Looptroop Rockers 

2. Cocaine - Nomy

3. E20 Norr - Millencolin 

4. Coyotes - Jason Mraz 

5. So called Friends - Jupither 

6. No Ceiling - Eddie Vedder  

7. I like it up here - Solemate

8. Come on (you have arrived) - Amanda Jensen 

9. Måndagsbarn - Veronica Maggio 

10. Jobb - Afasi & Filthy

Vilket blandband föredrar du? Och har du kanske ett eget nice blandband att tipsa om?

Källa: Aftonbladet


Kommentarer
Postat av: anne

Millencolin...rätt många år du spelat dem...

2008-08-12 @ 23:38:40
Postat av: Henke

Ska bara passa på att tacka dig för den fina designen du fixade på min blogg. För er som vill se den kan ju göra ett besök. Tusen tack igen Mikke.

2008-08-13 @ 00:52:03
URL: http://hanksters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0