Första ispasset

Hockey!

Så var det ä n t l i g e n dags igen för en alldeles ny hockeysäsong.Vanan trogen anordnades det givetvis ett litet, nåja, ganska stort, jippo när stadens stoltheter Skellefteå AIK ändrade isen för det så kallade "första" ispasset. Jag var givetvis som vanligt på plats och precis som ifjol följde sonen med. Laddad till tänderna. Tillsammans med sisådär 4,200 andra hockeynyfikna fick vi se hur spelartruppen presenterades och sen lite lattjolajban-träning. Kul.

AIK!

Eftersom Sander var i desperat behov av ett pit-stop just precis när vi hade packat in oss i bilen för avresa mot Skellefteå Kraft Arena blev vi lite sena till tillställningen. Farfar såg dock till att hålla en plats åt oss så att vi kunde sitta tillsammans med honom, faster Sarah och farbror Johan. Mellan Sarah och Johan sitter för övrigt mitt innebandygängs kanske hetaste nyförvärv. Mattias Olofsson. Man kanske kan kalla honom Suburbs svar på Brad Moran?

Yeah!

Trots att vi kom lite sent var vi ändå i ganska god tid innan det hela drog igång. Marginalen var inledningsvis 5 minuter, men eftersom det stod en mängd bilar och köade från rondellen väntade AIK några minuter extra innan träningen drog igång. Snyggt. Under träningen fick Sander vara den som skötte kameran och han fotade mer eller mindre allt. Taket, skor, folk, Hadelöv, Pumba och massor av annat skoj. Här är det dock en ganska nice bild på lite publik och lite spelande hockeykillar.

Antos!

Givetvis lyckades han även pricka av hans egna favorit - Anders "Antos" Söderberg. Här har jag dock, till Sanders stora glädje, zoomat in den lilla favoriten lite extra med hjälp av Photoshop. Sett till det jubel som stegrade markant när just Antos presenterades känns det som att det är betydligt fler än min käre son som har den lille stora liraren som just sin personliga favorit. Och visst kan man förstå dem. Idag på träningen hade han stundtals lekstuga.

AIK visa hjärtat!

Avslutningsvis bör jag berätta att Sander efter träningen och det efterföljande besöket på ICA MAXI frågade när han skulle få gå på hockey igen. "Jag vill ju se hockey jättejättejätttemånga gånger". Jag sa att det skulle spelas matcher någon gång snart. Hans svar på detta, givetvis en fråga, var om de inte skulle träna snart igen. Hm, kanske måste jag kolla upp när de tränar under kommande vecka och sedan åka upp och låta honom kika lite. Han älskade ju detta ifjol och det verkar ju onekligen sitta i.

Var du möjligtvis på ispasset?

Kommentarer
Postat av: Tommy

Jag var där! Antos var kung och även Koskenkorva!

2008-08-02 @ 14:11:01
Postat av: Lovisa

Hockey är något jag inte har förstått mig på än. det blir ju bara massa blås i visselpipan hela tiden!

2008-08-02 @ 22:34:17
URL: http://lovisan.webblogg.se/
Postat av: Mange



Micke, jag väntar på en uppdatering om hur spelartruppen för Skellefteå ser ut i år. Hävdar ni fortfarande att ni har en starkade trupp i år än i fjol?



Vad jag inte kan förstå är hur man byter bort 28 gradig värme och bad mot en kall ishall och en hockeyträning..?!

2008-08-03 @ 23:37:22
URL: http://stockholmstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0