En lärares förbannelse

Eftersom många av mina läsare antingen är eller lever nära någon lärare anar jag att en del av er förstår vilken förbannelse jag pratar om. Precis. Lovsjukan. Det slår nästan aldrig fel (rätt?) att man någon dag in på ledigheten blir sjuk. Så även denna gång. Tack och lov har familjen E ännu skonats från magsjukan som härjar friskt (sjukt?) runt Älvsbacka och vandrar från familj till familj. Vi är dock förkylda. Mer eller mindre hela bunten. Mest herr E. Eller herr E känner åtminstone av det mest. Och gnäller mest. Även om det inte är speciellt mycket gnäll från min sida. Äntligen en grej där jag faktiskt är lite sådär klassiskt manlig. Manligt vek. Minns reklamen och ler "Ni tjejer pratar om att föda barn, men ni ska bara veta hur det känns när en karl är riktigt förkyld." Huvudet värker, halsen är öm, näsan rinner, ögonen kliar och kroppen känns sådär lagom tung, öm och förkyld. Jobbigt. Ska nog prova Echinagard.

Förhoppningsvis har man tillfrisknat innan självaste julafton. Förmodligen mår jag nog bättre redan om någon timme när jag inte är lika morgonrisig som nu. Jag håller tummen för att det blir just precis så.

Förkyld!

Kommentarer
Postat av: Thyllan

Stackars, stackars du! På samma sätt som du är typiskt manlig, så är jag den typiska manlige, trots att jag är kvinnan, i vår familj när det gäller sjukdom. Man får faktiskt tycka synd om sig själv. Jättesynd! Så det så! Krya på er, allesammans!

2008-12-20 @ 13:47:33
URL: http://thyllan.wordpress.com
Postat av: anna

Då säger jag krya på dig och familjen, hoppas ni slipper känna er hängiga länge.

2008-12-20 @ 17:29:52
URL: http://salhuset.blogg.se/
Postat av: Anna B

Peppar peppar... Vågar inte säga det rakt ut... Men hoppas att det inte ska bli samma för oss... Hemma hos oss är det verkligen så som du beskriver det manliga... ha ha ha ha! Vågar inte visa denna kommentar för maken... ha ha ha! Önskar er en frisk jul i alla fall! kram Anna

2008-12-20 @ 18:14:00
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Sofie

Själv har jag ont i ryggen. Händer aldrig annars. Men det är rätt fint ändå. Det är ju leeeeeedigt. Ledigt är ett bra ord.

2008-12-21 @ 12:16:54
URL: http://soof.wordpress.com
Postat av: Lovisa

Inte bara en lärares förbannelse vill jag lova, jag lyckas nästintill alltid ligga sjuk på loven, är dock frisk, än så länge..

2008-12-22 @ 21:46:28
URL: http://lovisan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0