Jag har nog varit duktig idag

Nästan så att jag faktiskt skulle vilja påstå att jag har varit riktigt duktig faktiskt. Så duktig att även fru E varit stormnöjd och överförtjust över mina insatser i hemmet. Och även utanför dess gränser. Vad jag riktigt gjort är egentligen ganska orelevant, men jag kan väl avslöja att det främst handlar om relativt vardagliga sysslor utblandat med lite pusslande med sonens rum och även litegrann i vardagsrummet. Jag är nöjd. Fru E är nöjd. Bra utgångsläge.

Innan det blev sen kväll åkte jag iväg till Eddahallen och "jobbade" in lite efterlängtade julpengar till hushållskassan genom att döma en innebandymatch. Kvartsfinal i DM mellan Skellefteå IBK och Sandåkern. En gnällig och ganska tråkig tillställning där de sistnämnda ganska enkelt drog det längsta strået. Trots ett tajt slutresultat. 5-6. Min och min brors insats var ganska usel. Eller. Nu kanske jag är hård, men det var nog en av de sämre insatserna för vår del. Undvik att läsa i tidningen. Om vi omnämns fick vi säkert risig kritik. Den sena tiden och det faktum att vi inte dömt speciellt mycket ihop den senaste tiden spelade nog in en hel del. Nåväl. Man kan ju inte alltid vara på topp. Men då man i stort sett aldrig får negativ kritik blir man ju lätt lite bortskämd.

För att underlätta att lägga innebandymatchen bakom mig  användes en del av arvodet till att inhandla BJ på Hemmakväll. Bra beslut. När jag kom hem insåg jag ganska snabbt att fru E var i ännu större behov av denna BJ. Hemma hade det varit stor dramatik, buller och bång och tjong i medaljongen. Sonen, den underbara och fantastiska, sov när jag kom hem. Dottern, den precis lika underbara och fantastiska, var vaken. Pigg, glad och underbart söt var hon också. Herr och fru E tog tillfället i akt och kramades med den lilla vakna dottern i soffan. Smaskade sedan BJ (Fossil Fuel) till hemskbraiga Californication.

Var du duktig idag? (Igår?)

Kommentarer
Postat av: Anna B

Oh ja! Det har verkligen varit ett pysslande och sjåande när det gällde de sista julklapparna. Hann in till stada och shoppade. Har sedan fixat och donat hemma. Har förövrigt på morgonen hunnit med att koka knäck, bakat pepparkakor, gjort en sockerkaka, dammsugit nedervåningen, skurat och stökat samt gått en promenad i det underbara vädret, skottat snö och lekt ute i snön... Nu väntas lilla julafton med makens släkt! God Jul på dig och din familj! Kram anna

2008-12-23 @ 13:35:23
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Sanna

Jag har försökt vara duktig & ta ett bloggjulkort. Det sket sig. Resultatet ligger dock ute. Enjoy!

2008-12-23 @ 15:09:16
URL: http://mysanna.wordpress.com
Postat av: Sofie

Familjen en liten bit bort önskar familjen Tjongimedaljongen en riktigt skön jul. Kramkram och pusspuss.

2008-12-23 @ 22:36:01
URL: http://soof.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0