Substitut

Kulla!

Ny kanske minns min besvikelse från ett tidigare inlägg när jag gick miste om det där lampfyndet som jag under en längre tid gått och dreglat över. Nu har jag efter lång kamp och timmar av terapi kommit över den händelsen och istället inhandlat ett substitut. Ett mycket finfint substitut. Fast att skriva att det är jag som har inhandlat det är ingenting annat än en ren och skär lögn. Egentligen var det fakiskt en vänlig busschaufför, läs vän till svärmor, som gjorde oss den goda gärningen att inhandla den åt familjen E. Vi är enormt tacksamma. Jag var nämligen makalöst magiskt less på lampskrället som stod där innan och efter det att lampfyndet gled mig ur näven blev det absolut inte det minsta bättre på den fronten. Nu är det dock åtgärdat. Nu känns det bättre. Den gamla lampan har flytat ner till källarförrådet och givit sin plats till vår alldeles nyinflyttade Kulla. Ljuvligt som Leilas Rocky Road.


Kommentarer
Postat av: anna

Kulla är så fin, har sucktat efter den hur länge som helst men kan inte bestämma mig för om jag vill ha en vit eller en glad röd.

2008-12-07 @ 11:11:00
URL: http://salhuset.blogg.se/
Postat av: Mikke

anna >> Vi hade precis samma problem att välja mellan vit och röd. Jag gillar även den svarta, men den valde vi bort eftersom vi har en svart Kulla hängandes över matbordet. Jag gillar dock den vita massor och är riktigt nöjd. Vi hade beställt en vit, men då det inte var så många kvar av den kvällen innan vår leverantör skulle upp på IKEA sa vi att det gick lika bra med en röd om den vita skulle vara slut. Den röda är ju minst sagt lika fin.

2008-12-07 @ 11:33:58
URL: http://litotes.blogg.se/
Postat av: Anna B

Den är så härligt fin och man kan verkligen suckta efter en sån lampa... Kram Anna

2008-12-07 @ 14:49:16
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Thyllan

Mycket grann! En röd skulle sitta som smäck hos oss. En svart också, i och för sig. Okej, en vit också. Jag tar helt enkelt en av varje..

Hur känns det annars idag? Dagen efter en-poängaren?

2008-12-07 @ 19:20:02
URL: http://thyllan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0