Från olika planeter?

Ikväll har vi haft samfällighetsmöte för "Orrarna" hemma hos O & A. Orrarna är allså samtliga boende i de två radhuslängorna på vårt område och gemensamt bildar vi en samfällighet som tillsammans sköter en del sysslor och äger en del områden ihop. Så långt låter allt bra och det skulle faktiskt kunna vara riktigt trevligt att ha ett sånt här möte som vi haft ikväll...

MEN, det är helt otroligt hur elefantiskt stor skillnad det är mellan "vår" värld och "deras" värld. De som kopplas samman med "vår" värld är de yngre som bor inom samfälligheten och när jag skriver "deras" värld handlar det givetvis om skräcködlorna... oj, förlåt... dinosaurierna... nej, fel igen... Jag menar givetvis de-där-som-är-så-gamla-att-de-pratar-om-att-man-ska-lyssna-av-radions-vädersändningar-på-kvällen-innan-man-går-och-lägger-sig. Det är ju nämligen så att OM de på radion skulle säga att det skulle snöa under natten ska man ju givetvis självklart ställa väckarklockan en halvtimme tidigare så att man hinner upp och skotta innan man går till jobbet. Självklart. Det låter fullkomligt rimligt och helt klart genomförbart. Eller så inte alls... Är det sen någon gång så makabert överjävligt någon morgon att man inte kommer ut med bilen eller att dörren snöat igen måste man givetvis lösa detta, men att det ska vara standard att stiga upp tidigare OM väderprognosen misstänker snöfall kommer aldrig att hända. Njet. Sorry Babsan, men du får slå på ditt grytlock hur länge du vill.

I "vår" värld skottar man när man kommer hem från jobbet. I "deras"värld" skottar man på morgonen eller under dagen vilket i slutändan innebär att man i "vår" värld i stort sett aldrig skottar på vardagarna. Faktum är ju att det redan är skottat vid det laget. Och det skulle absolut inte störa mig om det inte vore för att det finns dom som tittar snett på oss som lever i "vår" värld och som kommer med dumma kommentarer som "Tänkte ni inte på att det ingick snöskottning när ni köpte huset?" Självklart tänkte vi på det, men inte faen tänkte vi på att någon stackars pensionärsgubbe med en häxan-surtant-fru skulle skotta mer eller mindre dygnet runt.

Nåväl, det är bara EN liten petites som skiljer våra världar åt. Det finns så ofantligt många fler att jag faktiskt inte riktigt orkar skriva om det. Jag gillar majoriteten av mina grannar och två av Orrarnas familjer ser jag som riktigt nära vänner. Det är bra och trevligt...

Så, nu avslutar jag snacket om Orrarna. Eventuellt kommer det en fortsättning framöver. I maj är det en inplanerad gemensam städdag och då, mina damer och herrar, kommer det garanterat att bli lite fler spännande intriger att blogga om. Håll utkik runt den 7 maj...

Avslutningsvis ska jag redovisa dagens steg. Tyvärr fortsätter trenden med minskad skörd då jag idag körde bil till jobbet. Detta gjorde jag absolut inte av lättja utan av det faktum att jag hämtar Sander tidigare på onsdagar. Jag försökte komma ikapp genom att leka med Sander, men det räntade tyvärr dåligt. Som tur var hade vi innebandyträning ikväll och där blev det iallafall drygt 3000 steg. Personligen kändes det lite futtigt att jag fick ihop så få steg på 40 minuters innebandyspelande, men ni som sett mig spela vet ju att jag inte direkt är den rörligaste forwarden i innebandysverige. Och dessutom så hade vi ju avbytare... hmm... måste nog börja röra på mig mer...

Nåväl, dagens skörd = 10,249 steg

Totalt efter 3 dagar = 39,250 steg

Kommentarer
Postat av: Lexie

fin bloggdesign :)

2008-02-28 @ 00:33:48
URL: http://musicofc.blogg.se
Postat av: Lexie

svar: hittade hit på den där listen med senast uppdaterade :) här kollarj ag nog in lite då och då :)

2008-02-28 @ 10:13:08
URL: http://musicofc.blogg.se
Postat av: Anneli

Jag trodde givetvis att du skulle rösta på Babsans förslag... Jag känner mig besviken =)

2008-02-28 @ 18:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0