"Inte lugnt pappa..."

På onsdagar och fredagar tar jag ut pappaledighet på eftermiddagarna och hämtar Sander tidigare från förskolan. Idag var det planerat att åka och bada, men då Sander hostade lite väl mycket natten till idag valde vi att skippa badet. Istället blev min plan att åka till Erikas jobb och spela innebandy. "Jaaa! Nu spela innebandy, fara mammas jobb?" Blev det omedelbara svaret från Sanders sida när jag ställde frågan om han var intresserad av min plan. Jag tyckte att vi först skulle hem en stund och ta det lite lugnt och fika lite mellanmål.

"Inte lugnt pappa..." tyckte Sander och upprepade denna fras flertalet gånger på vägen in. Då ringer min telefon och medan jag pratar på en stund sätter sig Sander i sackosäcken och ser lite TV - pang boom - och två sekunder senare ligger plutten och snarkar.

Inte lugnt? Näe, tror jag det - då finns det ju risk att man känner att man är trött!

Jag tar tillfället i akt och passar på att blogga litegrann och sedan tror jag nog att jag väcker upp Sander så att han åtminstone hinner få spela lite innebandy innan det blir dags för partymys-fredag!

Dagens låttips! (Tjejen som syns nedan till vänster är för övrigt en av mina gamla mentorselever från ksab)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0