Iron Maiden - Live after death

image22

I dagarna har den evigt unga hårdrocksgruppen från England gett sig ut på världsturné och i samma veva också släppt en fantastisk DVD som bör återfinnas i varje hårdrocksälskares filmsamling. Filmen heter "Iron Maiden - Live After Death" och innehåller bilder från Iron Maidens klassiska spelning i augusti 1984 på Long Beach Arena, Kalifornien.


Aftonbladet recenserade filmen i gårdagens tidning och här kan du läsa vad de tyckte om detta mästerverk! Rubriken "Allt annat känns tråkigt" avslöjar kanske att de har relativt samma åsikter som jag?

Det känns onekligen bra att jag lyckades införskaffa fyra biljetter till spelningen när Iron Maiden kommer till Stockholm Stadion den 16 juli. Jag antar att mina kära syskon också är glada över detta och att de uppskattar sin julklapp att få följa med på denna blivande klassiker.

Eftersom turnén redan har påbörjats finns det en del spoilers att finna på nätet och jag har givetvis inte lyckats hålla mina nyfikna ögon ifrån att leta efter lite klipp och låtlistor. Som det har sett ut på de inledande spelningarna så kan vi nog förvänta oss att låtlistan ser ut ungefär som följer:

01. Intro - Churchill's Speech
02. Aces High
03. 2 Minutes to Midnight
04. Revelations
05. The Trooper
06. Wasted Years
07. The Number of the Beast
08. Run to the Hills
09. Rime of the Ancient Mariner
10. Powerslave
11. Heaven Can Wait
12. Can I Play With Madness?
13. Fear of the Dark
14. Iron Maiden
-----------------------------
15. Moonchild
16. The Clairvoyant
17. Hallowed Be Thy Name


En helt galet bra spellista vill jag påstå... Två av mina absoluta favoriter, "Revelations" och "Wasted Years", finns med och det glädjer mig även att de fantastiska live-låtarna "Heaven can wait" och "The Clairvoyant" återfinns på listan. I ärlighetens namn skulle jag nog kunna skriva upp varenda låt och säga att den är bra och litegrann av favorit från min sida. Så bra är låtlistan helt enkelt!


Här följer ett klipp från öppningslåten ifrån spelningen i Perth Australia igår den 4 februari. Jag vet inte vad ni tycker och tänker om detta, men jag får gåshud!



 Jag längtar!

Men, det kan iofs bli så att jag aldrig åker ner till huvudstaden för den här spelningen eftersom jag, om allt vill sig väl, ganska så nyligt blivit pappa till mitt andra barn och känns inte allt 100% rätt åker jag givetvis inte ner... Men jag har bokat flyg på morgonen den 16:e som är dagen för spelningen och hemresa mitt på dagen den 17:e så tidsmässigt är jag knappt borta mer än ett dygn. Det är dock avståndet som känns tungt...


Kommentarer
Postat av: soffi och mange

Mange hoppas på att överta maiden biljetten =) han är villig att betala fru ejrevi för att tajma in födseln.. Ni är förresten hjärtligt välkomna till vår våning i den kungliga huvudstaden. peace out..

2008-02-07 @ 21:58:54
Postat av: Niki

Tja Mikke! Så du hittade också till min blogg! Jag tänker luuugnt köpa "Live after death"- DVD:n också! Masterpiece till låtar, synd bara att jag inte fick nån biljett till konserten :'(
Vad kul att ha blogg som en uppgift i skolan, man lär sig nog väldigt mycket på det så det var ju en jättebra idé. Och måste också säga att jag gillar din blogg, himla kul att läsa då du väljer aktuella ämnen som är intressanta att läsa om :) Hare bra!

2008-02-13 @ 09:15:57
URL: http://nikinilsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0