Jag ska nog hålla mig ifrån att bli ovän med herr Astlin...

...för som det verkar skulla han kunna göra i stort sett vad som helst med mig utan att det skulle bli några värre efterspel.

Jag ramlade nämligen in på följande artikel i Aftonbladets nätbilaga där ett fall beskrivs där en längre och kraftigare man hotats av en kortare och tunnare man. Den senare fick ett mildare straff just på grund av dessa fysiska egenskaper. Oerhört underligt kan iallafall jag tycka...

Jag gillar dock experten som uttalar sig efter artikeln angående om man ska kunna få mildare straff för att man är liten:


Pelle Svensson, advokat, Sundsvall:

- Nej, det ska den inte ha. Spontant kan man säga att en småväxt och snabb person med kniv kan vara farligare än en stor och sävlig.

Stor och sävling känns som en högst trolig beskrivning min underbara och kärleksfulla fru skulle kunna välja att beskriva mig med. Trevligt.

Vad tycker du om detta? Ska man ha mildare straff för att man är liten?


Kommentarer
Postat av: Anna

Herrugud, rätt töntigt. Alla ska ha samma rätt i samhället, det villsäga att alla ska även ha samma
förutsättningar när det kommer till rätten. Kvinna som man, liten som stor, vit eller svart!

2008-02-24 @ 13:39:15
Postat av: Maria

Kolla in min blogg.. kanske har du vunnit något.. :)

2008-02-24 @ 17:24:57
Postat av: sussie

Pelle Svensson förvandlades till Pelle Svanslös i mina ögon av någon konstig anledning. Hmm..

2008-02-27 @ 16:44:03
URL: http://stringbeanjean.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0