Kolast som fins!

Idag är det alla hjärtans dag och tanken är att vi ska vara gulliga och romantiska med varandra hela dagen lång. Jag och fru E har valt att vara jätteromantiska och vi har gett varandra varsin fin liten present. Min present till henne är att hon får en egen mysig hemmakväll framför vår stora LCD-TV där hon själv har kontroll och makt över fjärrkontrollen. Erikas present till mig är att jag får gå och se hockey... Ännu ett bevis på hur fullkomligt lysande vi kompletterar varandra! ;)

Alla hjärtans dag kan för många vara en ångestfylld dag och vi satt idag och tänkte tillbaka på hur vi kände och upplevde det när vi var 16-17 år som de flesta av våra elever är idag. Personligen minns jag att man var lite spännd och förväntansfull över att få se hur många hjärtan och blommor man kunde tänkas få av hemliga eller inte alls så hemliga beundrarinnor. Jag var lyckligt lottad och det ramlade oftast in rätt så många för min del. Vid den tiden reflekterade jag väl inte speciellt mycket över detta, men i efterhand känns det ju nästintill straffbart att man via skolan fick skicka dessa hälsingar och blommor. Alldeles för många stackars elever måste ha blivit utan och det måste ju mer eller mindre ses som mobbning... Usch!

Efter vårt samtal kring detta bestämde vi snabbt att vi skulle ge alla ett hjärtaq idag och vi inhandlade en ask godishjärtan och sedan klippte vi ut stora hjärtan som sedan alla fick varsitt av att skriva sitt namn på. Sedan skickades hjärtana runt bland eleverna och alla fick skriva positiva ord om personen vars namn stod på hjärtat. När alla hjärtan cirkulerat klart fick var och en läsa upp vad som stod på deras hjärta.

Tro det eller ej, men våra stora, tuffa, coola och smått livsfarliga kids mer eller mindre älskade den här lätt barnsliga uppgiften och samtliga blev några centimeter längre när de fick läsa upp sina positiva ord.

Vi lärare var givetvis med och här följer de kommentarer eleverna skrev om mig... (med deras stavning)

Bästa läraren!
Gulligast i världen!
Råsnäll
King
Snäll
Chyst
cool
Snäll
Snäll
Chill lärare
KUNG!
Bästa lärarn!
Så jävla cool!
Råchill =D!
Snyggast!
Kulast som fins

Finfina ord som man tar till sitt hjärta...

Kommentarer
Postat av: Soof

Fascinerande att fyror och gymnasiecoolingar gillar samma övning. Mina tioåringar älskar sånt där!

Vi har samma romantiska upplägg. M på hockey och jag framför teven.

Tjing.

2008-02-14 @ 20:34:28
Postat av: letife

HAHAHA!

2008-02-15 @ 15:55:59
URL: http://letife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0