Melodifestivalen deltävling 2 (eftersnack)

Skräll!
Megafavoriterna Carola & Andreas missade att direktkvalificera sig till final och får istället fortsätta tävlandet via andra chansen. Detta kan inte ses som annat än säsongens skräll i melodifestivalsammanhang.


Dagens deltävling sågs tillsmmans med fru E och son S och vi försökte knåpa ihop en egen lista där vi placerade alla låtar mellan 1-8. Sonen var inte alls intresserad och han ville helst leka Boba Fett och att jag skulle hjälpa honom att flyga... Både jag och E tyckte att det var riktigt svårt att hitta någon riktig favorit, men efter en hel del funderande lyckades vi rangordna kvällens bidrag. När våra röster räknats samman blev det som följer.


1. Häggkvist & Johnson - One Love (I brist på bröd väljer man limpa)
2. Ola - Love in Stereo (Discopop som E höll högt)
------------------------------------------------
3. Lasse Lindh - Du behöver aldrig mer vara rädd (Tyvärr inte sådär superbra som jag önskat)
4. Sanna Nielsen - Emty room (Vi har båda svårt för powerballader, men den kom ändå högt)
 ------------------------------------------------
5. Rongedal - Just A Minute (Det svänger ju, men bättre att lyssna på än att se på)
6. Alexander Schöld - Den första Svalan (Näe, jag hoppas att hockeykarriären går bättre)
7. Andra Generationen - Kebabpizza Slivovitza (Allvarligt? Inte ens trumman höll måttet)
8. The Nicole - Razborka (Pinsamt...)


När jag nu skriver om melodifestivalen och beklagar mig över att omgången faktiskt var lite smygdålig och att det var sådär halvsvårt för mig och E att hitta någon riktigt favorit kan jag väl också passa på att avslöja att jag faktiskt ringt in och röstat på ett bidrag en gång. Jag är en ganska stor tyckare, men det där med att ringa in och rösta har aldrig varit min grej. Men, som sagt var, en gång har det hänt och året var 2006, tävlingen hölls i min födelsestad Karlstad och bidraget kom absolut sist. Någon som anar vilket bidrag det var som fick min enda röst genom tiderna?


Bidraget hette Oh Yeah och framfördes av duon The Elephantz. Låten kan jag faktiskt ärligt säga att jag tycker är helt okej, men artisternas utseende och deras framträdande är bortom allt sunt förnuft. Jag gillar dock de dansande elefanterna... :D Som ni kanske förstår var det inte riktigt bidraget i sig som jag ville rösta på utan det fanns en annan anledning. En av låtskrivarna var min gode vän Funky Dan och det var givetvis en självklarhet för mig att se till att hans bidrag skulle få åtminstone en röst.


Eftersom de två bidragen som gick vidare från kvällens deltävling ännu inte kommit ut på Youtube lägger jag istället in The Elephantz - Oh Yeah. Och angående Funky så har han faktiskt följt i mina fotspår och startat en egen liten blogg där man kan kika in och läsa vad denne unge rocker funderar på... http://funkydan.blogg.se/


Kommentarer
Postat av: Amanda

jag håller med om att Andra Generationen - Kebabpizza Slivovitza och
The Nicole - Razborka
kebabpizza slivovitza var ju hur tramsigt som helst! haha truman gick söner och det var lite skoj , The Nicole var ju bara pinsamt som du säger! hon var väldigt lik britney spears :O

2008-02-17 @ 09:58:55
URL: http://maandis.blogg.se
Postat av: Mikke

Jo, hon var hemskt lik den sämre varianten av Britney Spears... Då menar jag hur Brittan har sett ut på senare dagar.

2008-02-17 @ 17:09:17
URL: http://litotes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0