Melodifestivalen deltävling 3 (För och eftersnack)

Okej, det kanske ser lite dumt och konstigt ut att jag skriver "försnack" i efterhand, men dagen har varit lika hektisk som kul och trevlig så ni som vet hur kul och trevligt det var hajar också att det inte alls fanns tid över till att skriva någon försnacks-blogg. Mina favoriter i deltävlingen var dock på förhand BWO och Escobar. Så nu var det försnackat klart.

BWO levde helt klart upp till förväntningarna, men Escobar kändes inte riktigt rätt i det här sammanhanget. Jag gillade dock Frida som hade en skön och medryckande låt. Även Caracolas låt satte sig snabbt på hjärnan. Det blir intressant att se hur de klarar sig mot Ola i andra chansen...

Kvällens deltävling sågs tillsammans med goda grannar Astlin/Brandt och Carlstedt/Hedman tillsammans med en samling delvis sovande kids. Storkillen Olle var det enda av de mindre som höll ögonen öppna och dessutom den som verkade hålla öronen mest öppna också. Åtminstone i den mån att han verkade höra som övriga svenska folket. Olles favoriter Thérése Andersson och Frida gick nämligen bra båda två. Bra jobbat Olleman!

Vanan trogen genomfördes en omröstning inom gruppen och när dessa räknats samman blev det som följer:

1. BWO - Helt överlägsen vinnare i grannskapet.
2. Patrik Isaksson - Ingen hade honom som 1:a, men alla hade honom tillräckligt högt för en andra placering
----------------------------------------------------------------
3. Escobar - Favorittippade av Brandt och fru E.
4. Caracola - Bör påpekas att Astlin hade dessa popiga tjejer på sista plats.
5. Ainbusk - Själv hade jag oerhört svårt för deras klänningar.. ojojoj...
----------------------------------------------------------------
6. Frida - Det var nog bara jag och Olle som hade Fridas "Upp och Hoppa" på en pallplats.
7. Thérése Andersson - Opera börjar på O precis som i Olle... Alla andra röstade lågt, men tji fick vi!
8. Mickey Huskic - Vi missade honom delvis och gav honom kanske i och med detta ingen riktigt ärlig chans...

Bästa låten framförde dock Björn Gustafsson som sjöng en kärlekssång till Carina Berg. Fantastiskt sagolikt bra!

Titta, lyssna och njut....


Kommentarer
Postat av: emelie

björn slår alla :)

2008-02-24 @ 01:03:52
URL: http://emelieisaksson.blogg.se
Postat av: elin

björn var bäst och om någon var värd att åka till globen så var det han!

2008-02-24 @ 01:12:07
URL: http://graants.blogg.se
Postat av: Anna

En jävligt intet sägande deltävling enligt mig. Ingen låt som man dirket fastnade för. Jag hade hoppats mycket på eskobar, men dom floppade.... Björn var kvällens kung!!! mina heta favoriter till vinst i hela skiten var de där två rödklädda nissarna förra veckan.

2008-02-24 @ 13:41:29
Postat av: Anne

Dålig omgång denna gång, MEN det var min förtjänst att just Frida och BWO gick till Globen. Mange påstod att det var röstfusk och att inga röster söder om skellefteälven räknades...

2008-02-28 @ 00:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0