Super(duper)tisdag!

image19

I dag ska det avgöras.

En dag. 24 delstater. Fem kandidater som slåss om två platser.


Hillary Clinton vs Barack Obama

John McCain
vs Mitt Romney vs Mike Huckabee (Mike är nog egentligen redan körd)

Min önskan är egentligen att Obama vinner hela skiten, men mitt tips blir att Hillary och McCain blir de stora vinnarna den närmaste tiden vilket innebär att de två ställs mot varandra i den slutgilltiga kampen om att få inta det lilla vita huset på prärien...

Och ska sanningen fram känns det nog som att USA är mer redo för en kvinnlig president än en svart.

Vad tror du?


Kommentarer
Postat av: Soof

Det känns allvarligt som om det kvittar - Hillary eller Obama. Huvudsaken att det blir en av dem så är jag mer än nöjd. Men, visst, USA är nog mer mogen för fru C än mannen som heter Hussein i andranamn. Tyvärr.

Skönt förresten att Superbowl är över, började misstänka att jag hamnat fel och var och läste i en sportnörds blogg...

2008-02-05 @ 22:17:27
Postat av: Mikke

Jag håller verkligen med dig! Så länge vi slipper de andra tokskallarna får vi vara mer än nöjda... McCain och hans blodtörst vill jag undvika till varje pris!

2008-02-05 @ 23:07:17
URL: http://litotes.blogg.se
Postat av: anna

obama ska vinna tkr ja...

2008-02-17 @ 19:26:22
URL: http://wooonderful.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0