Vad? Jag? Och? - del 2

Dagboken

Vad? En romantisk dram som följer en berättelse om de unga älskande Noah Calhoun och Allie Hamilton (Ryan Goslig & Rachel McAdams). Tillsammans får de uppleva en passionerad sommar innan de skiljs åt på grund av klasskillnad och Andra världskriget. Efter år på skiljda håll återförenas de oväntat. Historien om parets starka kärlek och om de hinder som står i vägen för den berättas decennier senare för en kvinna på ett sjukhem, en kvinna som tas om hand av en man som läser högt för kvinnan ur en dagbok.

Jag? Redan tidigt kände jag att det var en film som jag skulle gilla och detta höll i sig filmen igenom. Fram mot slutet fick jag dock en liten olustig känsla när man ganska oundvikligt började tänka på framtiden och sitt eget åldrande. Kanske är det bara jag som eventuellt möjligen fått någon släng av en 30-årskris? Nja, känns inte så troligt...

Och? Sjukdomen Senil Demens är verkligen obehaglig...

Trailer

Kommentarer
Postat av: anna

the notebook... thats my favorite movie!!!

2008-02-26 @ 00:03:00
URL: http://wooonderful.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0