Äntligen hockeydejt!

I dag är det äntligen dags för den ack så efterlängtade hockeydejten! Jag och min förtjusande fru, Erika, som egentligen påstår sig vara både AIK-fan och allmänt sportintresserad gör i och med denna dejt premiär vad gäller att närvara vid en elitseriematch när Skellefteå AIK spelar. Det är dock inte den första elitseriematchen någonsin, Erika har tack vare sitt tidigare jobbs samarbete med Djurgårdens IF sett just nämnda klubb möta Leksand i Globen vid ett tidigare tillfälle. Kanske ska man tycka att det är lite pinsamt att hon inte hunnit se AIK spela i elitserien eftersom de nu har hunnit spela sisådär 50 hemmamatcher sedan återkomsten till högsta serien, men jag tror att det helt enkelt handlar om att hon vill göra mig en tjänst. Jag tror nämligen att hon verkligen vill att jag ska kunna fokusera och njuta av hockeyn som spelas i templet (aka Skellefteå Kraft Arena) och därför inte vill hänga med som störande moment... Eller så är det helt enkelt så att hon känner att hon måste vara hemma och ta hand om vår hockeygalna son Sander? Eller så är det så enkelt att hon tycker att det lite för dyrt med att spendera dyrbar TV-tid med att trängas med svettiga och i värsta fall illaluktande hockeyfans. Eller så är det helt enkelt så att hon faktiskt inte bryr sig sådär supermycket alls om hur det går för de svartgula krigarna där ute på isen...

Hmmm...

Jag tror nog att jag kommer närmre och närmre den riktiga anledningen ju fler påståenden jag skriver och den sista var nog ganska så mycket mitt i prick även om jag tror att påståendet just före också kan vara en stark bidragande orsak...

Men, hur kom det sig då att jag lyckades få henne att äntligen följa med? Ja, egentligen kan jag väl inte ta åt mig någon som helst credd för denna dejt eftersom det är svärmor som hookat upp oss med dessa två sittplatsbiljetter. Utan dessa gratisbiljetter hade det säkerligen aldrig blivit någon dejt trots det att jag envist påvisat min avundsjuka mot de hockeydejter våra vänner M och S tillbringat tillsammans. En dag pep det till i mobilen hos både mig och Erika och där stod det att vi var inbjudna på hockeydejt torsdagen den 17/1 kl. 19.00. Ett mycket trevligt initiativ kära svärmor!

Kvällens dejt bjuder på en spännande och mycket viktig drabbning mellan AIK och Brynäs IF. En vinst idag skulle kännas makalöst skönt och vi skulle behålla vår placering ovanför slutspelsstrecket. Den senaste tiden har laget spelat ganska så bra och man har två segrar mot Linköping borta och mot Timrå på hemmaplan. Igår kom dock ett stort bakslag då Kari Hakaana valde att bryta sitt kontrakt med omedelbar medverkan. Vad anledningen kan vara kan man aldrig riktigt veta, men jag har tidigare under säsongen hört envisa rykten om att den store, starke Kari inte bara tacklar sina motspelare på hockeyplanen utan även sin motspelare (medspelare?) i hemmet...

Jag tvivlar dock starkt på att det ligger något i det ryktet, men det är ändå olustigt att höra och hans snabba avsked från klubben hjälper ju inte direkt till att rentvå honom....

Slutligen kommer våra hockeydejt tips:

Mikke       3-2
Erika        4-3
Svärmor  2-3
Sander    7-0


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0