I'm in the TOP 1.93% richest people in the world!

I ärlighetens namn har jag väl kanske inte alls sådär supermycket pengar att skryta om i Svensson-mått mätt, men min placering på topplistan baseras inte på min "förmögenhet" utan istället på min årliga inkomst som lärare.

Ni som har haft koll på mig sedan mina glansdagar på Facebook har kanske redan sett detta, men för alla er andra tycker jag att det här är en bra tankeställare. Jag räknar iskallt med att många av er då och då känner att ni, precis som jag, gärna hade haft lite mer pengar på fickan, i bankfacket eller i madrassen. Och jag gissar också att ni ibland faktiskt tycker att ni, precis som jag, faktiskt förtjänar lite mer lön för den insats ni gör i ert arbete. Har jag möjligtvis rätt?

För att jag själv ska komma ifrån dessa onda tankar brukar jag då och då kolla in på följande hemsida - http://www.globalrichlist.com/ - och jämföra min inkomst med omvärldens. Resultatet blir lika kännbart varje gång. Det känns ju egentligen fullkomligt orimligt att läraren Mikke Ejrevi, 31 år, ska vara bland de 2% rikaste personerna i världen! Samtidigt är det fullkomligt logiskt när man tar sig tid till att tänka efter och då kan man inte annat än skämmas en aning och att glädjas åt att man ur ekonomisk synpunkt är makalöst lyckligt lottad.

För att se var jag placerar mig på topplistan räknade jag först ut min årslön och sedan hur mycket den blir omräknat till US dollars som just vid denna tidpunkt står i 6,45 kr. 285,600kr / 6,45 = 44,280$

Var hamnar du på listan?

image9

Kommentarer
Postat av: hej

tjenarea trgdogjsejt890w475

2008-01-25 @ 11:10:46
URL: http://hejhej

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0