Min första gästbloggare!

Nu är det premiär med pompa och ståt här på min fina rosa blogg. Det är nämligen så att jag här och nu presenterar min allra första gästbloggare. Min förhoppning är att detta kommer att bli ett stående inslag i min reportoar av inlägg.


Gästbloggerskan är ingen annan än min kära mor, Anne Rönnberg, som relativt frekvent syns lämna kommentarer här och nu på denna blogg. Inte nog med att hon är en aktiv bloggläsare, åtminstone när det kommer till hennes barns bloggar, hon är även en extremt stor bokslukare. Ingen jag känner lyckas hinna läsa så många böcker som hon gör. Vilket egentligen är en fullkomligt ologisk matematik att få ihop eftersom jag känner väldigt få som hinner med att göra så mycket annat på en och samma gång. ...i sann Rönnbergsanda är hon dock vaken mer eller mindre konstant vilket i sin tur ger lite extra tid över till valfri sysselsättning. Min egen extratid läggs oftast på bloggskrivande, surfande och ibland en del städande. Städandet syns dock alldeles för sällan. Min mamma ägnar nog mest av sin vakna extratid åt läsning. Ibland önskar jag nog att jag gjorde detsamma. Kanske.


Nåväl. Eftersom att hon hinner plöja igenom en hel drös med böcker kände jag att man kanske kunde använda sig av detta faktum. Jag undrar nämligen ofta vad hon tycker om vissa böcker och ber henne ofta att komma med hennes åsikter om en viss bok - tyckte hon att den var bra eller dålig? Vem skulle tycka om att läsa den eller den boken? Har du läst någon bok som du tror att jag skulle gilla? Och så vidare. "Varför inte göra det direkt här på bloggen?" tänkte jag. Och mamma nappade. Kul. Så håll i hatten kära bloggläsare! Om detta slår väl ut lär det dyka upp en hel del boktips från och med nu. Enjoy!


Jag har valt att kalla detta bokbloggande för "Read in order to Live" efter ett skönt citat om böcker av Gustave Flaubert. För er som inte vet vem denne Gustave var kan jag avslöja att han levde i slutet av 1800-talet och är mest känd för sin roman Madame Bovary.


Först ut kommer några rader om boken "Glöm att ni har en dotter" av Sandra Gregory. Se nästa inlägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0