Trästockfestivalen

Jag vet att jag egentligen borde skriva om Iron Maiden och deras fantastiska spelning, men jag väljer faktiskt att skita i det. För att stilla ert behov av Iron Maiden och skriverier om showen passar jag på att länka till min systers blogg. Hon har nämligen hunnit med att skriva om det mesta och bästa samt även lägga upp bilder på det hela. Bra jobbat syster!

Jag fokuserar istället framåt i tiden och tänkte blogga litegrann om den pågående Trästocksfestivalen. Först och främst tänkte jag skriva och berätta vilka band jag har tänkt ta mig tid till att gå och se. Sen kanske jag ska plocka fram lite tips som ni kan gå och se åt mig, Eftersom jag har en gäst här från USA och eftersom jag är en nybliven tvåbarnspappa hinner jag ju inte se allt jag skulle vilja på egen hand. Så please help me out, ok? Idag? Nej, IGÅR missade jag faktiskt en hel del band som jag hade hoppats på att få se en skymt av, men vi var alla lite småtrötta efter gårdagen... Så kan det gå... Det jag helst av allt hade velat se idag var nog Micadelia och The Breeze The Breath. Utöver dessa var jag också lite nyfiken på Kocky, som min lillebror tipsat om, samt Soldier One som tydligen har en skön cover på en gammal skön hardcore-dänga av Purusam.

Idag kommer jag med 100% säkerhet att se Jupither. De är liksom mitt huvudnummer varje år. Jag missar dem aldrig och rekommenderar utan att blinka er alla att gå och se dem om ni har möjlighet. Jag garanterar att de är väl värda att spana in lite extra. De spelar klockan 19.00 i Campustältet. Skönt. Inte ens regn kan lyckas hindra mig eller er från att gå och se dem. Efter deras spelning känns även nästa akt i tältet åtminstone sådär hyfsat halvintressant - Organism 12 & DJ Large. Jag hoppas dock på att få se en del av Säkert! som intar NV-scenen klockan 20.30 vilket är ungefär samtidigt. Helst av allt skulle jag vilja hinna se deras svenska versionen av "My Hometown". Efter detta går jag mest troligen hem, men för er andra kan jag rekommendera Cult of Luna, kl 00.30, NV-scenen.

Jag återkommer med mer tips för lördagen och annat skoj ikväll. Tills dess. Kram och banan!

Kommentarer
Postat av: Nils

Hej

Åkte ned till trästocks direkt efter jobbet tänkte se Doktor Kosmos, ju närmer stan jag kom ju mer föll regnet så jag ångrade mig helt och vände kosan hemmåt med ett pitstop till mina föräldrar sen vart det på med målarkläderna. Ikväll hade jag tänkt försöka få med mig hela familjen och titta på jupither får se hur det går med lilleman blir första försöket med att använda hörselkåpor. Ha en bra dag så kanske vi ses i vimmlet ikväll

2008-07-18 @ 11:04:00
Postat av: Mikke

Härligt Nisse!! Vi ses!!

2008-07-18 @ 13:23:10
URL: http://litotes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0