BB-cd vol.2

Som de flesta av er vet vid det här laget går familjen E i väntans tider. Beräknat datum för födsel är redan den 21 juni. Med andra ord kan nummer två mer eller mindre välja att dyka upp när som helst. Om man frågar mamman hade hon nog helst sett att tvåan redan var ute, men som det har varit de senaste dagarna då treåringen varit sjuksjuk mest hela tiden kanske det är bra att vi inte har åkt in ännu.


Treåringens alla sjukhusvistelser under den senaste tiden har jag ju faktiskt nästan helt och hållet förträngt att blogga om. Tyvärr. Jag kanske eventuellt möjligtvis väljer att blogga om detta lite senare idag. OM det inte blir så att vi åker in på BB, eller om Sander blir mer sjuk, eller om jag och svärmor kanske kastar upp en ny tapet, eller om något annat kommer i min väg. Vi får se.


Andra saker som jag helt enkelt kommer att måsta blogga om inom kort är Sanders kalas, som var för evigheter sedan, och även den hemska branden på Ursviksskolan. Misstänkt mordbrand skrivs det. Huvva. Återkommer till detta inom en snar bloggframtid.


Detta inlägg ska dock tillägnas vår kommande BB-cd. Det är nämligen så att man vid förlossningen på Skellefteå lasarett ges möjligheten att lyssna på musik. Egenkomponerad musik dessutom. När det senast begav sig hade vi komponerat ihop en finfin samling av favoritlåtar. Framförallt fru E's favoritlåtar. Vilket känns fullt logiskt. Sander föddes för övrigt till en väldigt väldigt passande låttitel, nämligen Pearl Jams "Better man". Nice nice. Bifogar ett Youtube-klipp så att ni förstår vilken fantastiskt bra låt det är. Fru E ryser varje gång...




Till denna gång håller vi precis "as I type" på att komponera ihop en ny kompilation av finfina låtar att födas till. Nedan följer en lista på låtar som kommer att återfinnas på BB-cd vol.2. Jag misstänker att fru E hoppas på att tvåan föds till ännu en Pearl Jam-låt och då kanske helst denna. Även det en mycket bra låt som givetvis också den kan bli väldigt passande. Samtidigt väldigt opassande. ;D


Nåväl, här kommer låtlistan.

José González - heartbeats

José González - Crosses

Counting Crows - Mr Jones

Counting Crows - American Girls

Live - All Over You

Live - Selling The Drama

Pearl Jam - Daughter

Pearl Jam - Keep On Rockin' In The Free World

Jason Mraz - Geek in the Pink

Jason Mraz - Wordplay

Eskobar - On The Ground

Eskobar - Someone New (feat. Heather Nova)

Weezer - Beverly Hills

Weezer - El Scorcho

Incubus - Stellar

Incubus - Pardon Me


Som ni kanske märker dyker det oftast upp två låtar från varje artist/grupp och in det är någon medveten taktik med detta vette katten. Fru E har dock instruerat mig att blanda låtarna noga. 16 låtar har hittills plockats ut, men det verkar finnas utrymme för en och annan fler. Vilka dessa blir vet vi inte riktigt just nu, men tydligen ska jag som pappa ges lite utrymme att komma med förslag. De ovanstående är nämligen mer eller mindre mammans förslag till 99,5%. Det känns faktiskt skönt att hon har riktigt bra musiksmak.


Har du möjligtvis något bra låttips som kanske skulle kunna kvala in på vår BB-cd?


Kommentarer
Postat av: Sofie

What a wonderful world - den skulle då jag vilja födas till. Helst i den här versionen http://www.youtube.com/watch?v=R0xoMhCT-7A&feature=related

Sen finns det en massa lugna låtar som jag själv skulle ha valt, men eftersom fru E inte hör till balladtypen så föreslår jag inte dem ens. Jag ska dock lägga ut den finaste av fina ikväll - så sno gärna den...

2008-06-16 @ 21:19:08
URL: http://soof.wordpress.com
Postat av: pia

svårsvårt...ni har ju redan hittat en massa bra musik, så jag ska inte komma in här å sabba er bb-skiva;)

Jag skrev ganska nyligen på min blogg att vår son föddes till Ulf Lundells "Lycklig man", den spelades just vid..."utpluppandet"(bra ordval?!;)nåja...)på radio! Det var ganska snyggt "tajmat" då pappan är Lundell-fan och med tanke på titeln passade det ju också bra, på många sätt:)

2008-06-17 @ 00:31:31
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0