Bli mångmiljonär på Lotto!

Går du, precis som jag, och drömmer om att vinna Drömvinsten på Lotto, Joker, V75, Triss eller något annat underligt och oväntat spel som du egentligen inte ens spelat på? Mmm.. det är ju inte sådär superkonstigt att drömma och fantisera om att på ett enkelt sätt bli onödigt rik. För hur ska man annars bli rik? Som lärare känns det som att jag är ganska långt borta från de där miljonerna som jag helst av allt skulle vilja se på mitt bankkonto när jag loggat in på swedbank.se.

Hur stor är då chansen att man vinner Drömvinsten på Lotto? Ja, inte fasiken är den speciellt stor. För att vinna den så kallade Drömvinsten ska man alltså ha 7 rätt på Lotto (alla rätt!) och samtidigt minst två rätt på Joker. Möjligt? Jao, det finns ju faktiskt en hel del vinnare som kan skryta med att de har lyckats med detta. Och vinner man är det GARANTERAT att det blir ett finfint tillskott i plånboken. Nice. Jag lämnar in någon rad då och då. Väldigt sporadiskt, men alltid lika hoppfullt. "Nu jäklar, TÄNK OM... OM jag skulle vinna..."

Nu kommer den hårda kalla faktan. Den är lika grym att försöka ta till sig varje gång. Chansen att vinna Drömvinsten är 1 på 337 915 578. Hallå!? En på Trehundratrettiosju miljoner niohundrafemten tusen femhundrasjuttioåtta. Jag tror inte ens att jag riktigt kan förstå hur katastrofalt dåliga odds det egentligen handlar om.

Alltså. Om jag skulle lämna in hundratusen (!) spelfält på Lotto varje vecka så skulle det ta mig ungefär 65 år att få in så många rader som trehundratrettiosju miljoner niohundrafemten tusen femhundrasjuttioåtta. Kostnaden att lämna in alla dessa rader skulle uppgå till den nätta summan av en miljard kronor...

Shit! Det känns inte lika kul att spela Lotto nu. Jag spelar ju kanske bara en rad någon gång då och då. Inte ens en gång i månaden. Hur ska jag med mitt lilla spel lyckas att pricka in 7+2 rätt? Det måste väl vara omöjligt. Eller?

Nåväl, hoppet är väl det sista som ska överge en? Jag slänger nog in en rad eller två nu i helgen och hoppas på det bästa. För tänk om... TÄNK OM, det är jag som lyckas pricka in nästa Drömvinst. Oj ojoj... då ni kära bloggläsare lovar jag att bjuda på en hejdundrande Drömvinst-fest och alla ni är givetvis bjudna!

Kommentarer
Postat av: anna

Trist för Sander att vara sjuk så länge :(



I mitt fall är de sällan inköpta trisslotterna som ska göra mig rik, jag hoppas varenda gång.

2008-06-19 @ 20:40:25
URL: http://salhuset.blogg.se/
Postat av: Karin

Vi brukar alltid prata, min man och jag vad vi skulle göra om vi vann mycket pengar. Resa, byta tak, fönster, gå ner i tid, köpa nytt hus.....

2008-06-19 @ 21:43:17
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: Petter

Intressant det där... Försökte själv lura ut hur stor chansen är och kom fram till att en på ca 337 milj. Men satsar man lite och tar med lotto 2 i beräkningarna så fick jag fram att det BARA är en på 168 milj..!! Och då är det ju nästan troligt att man vinner!! Men jag kan ju ha räknat fel... ;-)

2008-08-04 @ 10:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0