De bloggande syskonen

Jag föddes den 21 fabruari 1976 och är i och med det den näst äldsta i syskonskaran Rönnberg. Den enda som är äldre än mig är min storebor, Johan, som föddes den 21 mars 1973. De yngre syskonen heter sofia, som är den enda tjejen i den brokiga samlingen, och Jonas. Sofia är nummer tre i ålder och hon föddes även hon den 21 mars. Dock 8 år efter storebror Johan. Alltså 1981. Allas vår lillebror, Jonas, är en riktig eftersläntare som inte kom till jorden förrän den 24 oktober 1990.


Samtliga syskon, ja faktiskt inklusive mig själv, är fullkomligt underbara och jag älskar dem alla elefantiskt mycket. På många sätt är vi väldigt lika och på andra sätt fullkomligt olika. Det är med andra ord precis som det ska vara. När vi ses vet jag med säkerhet att jag kommer att ha roligt och jag vet också att jag kan vända mig till dem när jag behöver hjälp, stöd eller bara någon att fördriva tiden med. Det känns skönt. Jag hoppas och tror att de känner detsamma.


Storebror Johan och jag har under senare år flitigt spelat och dömt innebandy tillsammans och även kamperat ihop när AIK spelar ishockeymatcher i templet. Lillasyster Sofia och jag umgicks väldigt ofta innan hon flyttade söderut och vår favoritsysselsättning var nog mest att åka runt och se så många olika konserter vi kunde. Även kubbmatcher och filmkvällar ingick och uppskattades. Lillebror Jonas är väl den av syskonen som jag hängt minst med, men samtidigt nog den som är mest lik mig. Med andra ord borde vi nog hänga mer. Och det kommer vi givetvis att göra framöver eftersom lillebror nu fått smak på den finfina lattén som det bjuds på hemma hos oss på Dalgatan. ;P


Nu var det egentligen inte tänkt att det här skulle bli ett långt inlägg om mina syskon. De borde nämligen föräras med varsitt eget blogginlägg någon gång i framtiden. Jag har ett bloggprojekt på gång som går under arbetsnamnet "Människor i mitt liv" där bland annat mina syskon och givetvis även andra personer i mitt liv kommer att presenteras. Det återstår dock att se när, om och hur detta projekt sätts i verket i framtiden.


Detta inlägg skulle istället berätta att tre av de fyra syskonen bloggar. Och precis som ni misstänkte är det de tre yngre syskonen som bloggar. Det är ju inte alltid så lätt att lära gamla hundar att sitta. ;D Storebror, som faktiskt är IT-ansvarig på en högstadieskola inom Skellefteå Kommun, saknar i dagsläget en blogg, men istället tipsar jag om hans dotters blogg.

Animales.blogg.se - Lillasysters Sofias blogg om kärlek, respekt, djur och Mode. "Green is the new black".


redlightgreenlight.blogg.se - Lillebror Jonas blogg om allt skumt som händer i hans liv. Med andra ord "kommer det säkert någon gång något som är värt att läsa."


ibberonnberg.blogg.se - Storebror Johans dotter "Ibbe" får representera honom tills dess han drar igång sin egen blogg.


Kommentarer
Postat av: Liw

ja dem är jag riktigt nöjd med, 50 pix e inte helt fel det heller =) tack för titten!

2008-06-17 @ 08:59:37
URL: http://hilleshog.blogg.se/
Postat av: pia

Har naturligtvis "hittat" din syster å bror:)Gillar din systers blogg!!! Din bror har ju inte skrivit så mycket än;)

Javisst är det härligt med syskon och speciellt när man har många:) Man hittar likheter och olikheter och man älskar dem oändligt...jag har ju nästan varit "mamma" till mina tre yngsta. Jag ska en dag skriva lite mer om mina har ju egentligen redan börjat lite, lite...måste samla kraft!

Ang. att ha tummen i ljumsken eller kanske mitt i handen så trodde jag att min sambo inte hade ngn tumme nånstans. Men han har överraskat å impat gång efter gång, så det kan ju finnas hopp även för dig;)

ha det!

2008-06-17 @ 09:32:56
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/
Postat av: m a r i a k o d e n

Men så snygg blogg du har......Impad!



Alltså...fortsätter med beröm: Vilken suuuperfin tapet ni har valt...Gillar den där Hanna-tapeten massor!!



Har det kommit ut nån bebis än? Gillar nog mest leia.....

Har själv några fina namn som förslag: Rakel, Hedvig, Sigge, Truls.......



Truls fick jag inte igenom här hemma. Tyvärr!



Måste kika in sen å se vad det bidde för nåt... Lycka till med födandet... =)

2008-06-17 @ 10:25:11
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Karin

Lycka till med "ongen". Ja, vi blev nöjda med värderingen. Vi ska inte sälja huset utan var mest bara nyfikna. Ha det bra!

2008-06-17 @ 17:04:04
URL: http://hemochliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0