Heja Sverige!

Nu alldeles alldeles strax drar det igång!

Nej, inte förlossningen. Åh, nej... Det dröjer nog ett bra tag till ska ni se. Jag menar givetvis fotbollsmatchen som avgör huruvida Sverige avancerar från gruppspelet i det pågående EM-slutspelet.Den ryska björnen står för motståndet. Det man kan glädjas åt är att Zlatan trots sina knäproblem spelar från start. Vi får hålla en extra tumme för att han klarar att spela större delen av matchen. Det såg obehagligt blekt ut efter att han gått ut mot Spanien. Hade han kunat spela hela den matchen hade vi MINST klarat oavgjort. Det är jag helt och fullständigt övertygad om.

Startelven ser ut precis smo senast på följande sätt:

Målvakt: Andreas Isaksson

Backlinje: Fredrik Stoor - Petter Hansson - Olof Mellberg - Mikael Nilsson

Mittfält: Johan Elmander - Daniel Andersson - Anders Svensson - Fredrik Ljungberg

Anfall: Henrik Larsson - Zlatan Ibrahimovic

Inga konstigheter med det. Kanske kanske hade jag hellre sett Sebastian Larsson på kanten istället för Elmander, men eftersom det rör sig om samma kant som en annan orutinerad herre, läs Stoor, kanske det är vettigt att ha en aningen mer rutinerat spelare på mittfältet. Who knows?

Ryssland känns i mina ögon väldigt underskattade. Jag tycker att de har sett riktigt bra ut i de matcher smo de spelat. De har ett oerhört aggressivt arbetande mittfält och spelar med en enormt hög press över i stort sett hela planen. Jag hoppas verkligen att Svenskarna kan utnyttja detta och få öppna ytor genom att spela bollen snabbt inom laget. Jag är dock lite lätt oroad över att våra backer är lite sisådär när det gäller bollsäkerheten. Jag hoppas att Stoor blir den som kan snabbt få bollen fram till mittfältet. På mittfältet är det sen makalöst viktigt att Daniel Andersson fortsätter att prestera över hans förmåga. Det är nämligen just det han har gjort i de två första matcherna. Iallafall i mina ögon. Jag har kanske helt fel? Är det kanske dags för skånepågens stora genombrott? ...tveksamt!

Nåväl, nu är det hög tid att dra på sig matchtröjan och bänka sig framför dumburk nummer två.

FORZA SVERIGE!!

(ps. Mitt tips, direkt från hjärtat, är att det slutar 1-1 och att Sverige i och med detta går vidare!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0