Jag fick ett svar på en något provokativ fråga

Jag misstänker att en del av er som läser det här ibland brukar vara in och läsa på bloggen detvaintejagdetvasossarna, men till alla ni som inte brukar göra det kan jag inte annat än rekommendera denna syrliga läsning. Jag hittade dit efter att ha blivit tipsad av Soof och fastnade relativt omgående. Ofta, ofta skrivs det härliga inlägg fyllda med svordomar, ironi, avsky, självdistans, arrogans och tänkvärda vardagsanalyser. Väl värt att kika till lite nu och då.


Igår hade "Unguilty", tjejen bakom bloggen, skrivit om hennes polisarbetande man som istället för att komma hem och fika "pensionärsfika", som de gör i den familjen med smör, bröd, ost, kaviar, skinka, leverpastej, rökt lax, gurka, tomater och litervis med te, var han ute och jagade "småkukade töntjävlar" som valt att genomföra ett rån.


Jag led med stackars "Unguilty" som satt där hemma ensam med sina tända ljus och uppdukat mastadontfika samtidigt som hennes kille var ute och satte sitt liv i fara för att upprätthålla någon slags ordning och rättvisa i ett annars så laglöst samhälle. För att visa mitt medlidande skrev jag ett inlägg. Dock ett aningens provokativt. Var lite nyfiken på om det eventuellt skulle bli någon reaktion. Det blev det.


" Unguilty" förklarade, och inte med en liten kommentar utan med ett eget inlägg, att hennes karl "är ett sånt där stolpskott som förstör för sig och andra". Hon förklarade det på ett väldigt ironiskt och bitvis ilsket sätt. Roligt. Jag log genomgående stort och skrattade gott åt avslutningen om mina laxrosa sängkläder. Ännu mer skrattade jag åt det faktum att min blogg i efterföljande kommentar, på ett ironiskt sätt, kallades "manlig och vuxen". Det var dock inte bloggerskan själv som skrev detta, utan en bloggläsare vid namn Jeanette. Kul. Alltid lika roligt att höra att det rosa sticker i ögonen på folk. Fröken Jeanette har för övrigt en egen liten ilsken blogg där hon är arg på saker. Ganska kul den också.


Sist, men långt ifrån minst vill jag be om fröken "Unguilty" om ursäkt om hon kände sig felaktigt behandlad eller något ens i närheten av detta. Det var absolut inte min mening. Sorry, men jag har bara stött på så många idioter inom poliskåren på sistone och det kändes som att det kanske lämpade sig att skriva just där och då för att se hur du skulle reagera. Det finns ju idioter i poliskåren precis som bland lärarkåren, läkarkåren, affärsmännen, snabbmatskassörskorna, dagisfröknarna, vaktmästarna och sopgubbarna. Och inom alla andra yrkesgrupper.


Jag trodde dock och ville inte att det skulle reta så mycket gallfeber på dig att du skulle behöva skriva ett helt inlägg om det. Kanske var det att min tajming var fruktansvärt off som bidrog en del? Oavsett vilket, sorry. No hard feelings?


Kommentarer
Postat av: detvaintejagdetvasossarna

Hahahaha, och hahaha!

Jag pendlar mellan att tycka att du är sjuk i huvudet, och jätteskojig.

No hard feelings.

Jag var aldrig arg. Jag var inte ens en aning upprörd. Jag tyckte att din första kommentar var roande, du är nämligen långt ifrån den första som vill påpeka att du träffat många poliser som är svin.

Minst en gång om dagen förväntar sig folk att jag eller David ska stå tillsvars för alla dessa poliser som är svin. Ungefär 99% av alla poliser är rejäla stolpskott, om man ska tro alla människor som blivit så oerhört illa behandlade där ute.

Om den saken säger jag, haha.

Det här var det roligaste jag läst på länge. Fast helvete så rosa.

2008-06-25 @ 19:21:55
URL: http://detvaintejagdetvasossarna.blogg.se/
Postat av: Mikke

detvaintejagdetvasossarna >> Ja, men är det inte så det är med i stort sett allting här i livet? Och det är väl en väldigt tunn och fin linje mellan att vara ett komiskt geni och helt sjuk i huvudet. ;D Jag kanske är en kombo av de två. Precis som du också kanske?



Och ja, det är väldigt rosa. Det stör även mig litegrann nu och då. En kille sa till mig en gång att det var jävligt bögigt att blogga och att det enda som saknades var att bloggen skulle vara rosa. Som genom ett trollslag, sisådär 15 sekunder senare, förvandlades bloggen till rosa och har sedan den stunden förblivit i samma laxfärgade kulör. Chansen är stor att den förblir rosa för evigt. Alltid retar det någon som sagt var. Ha det bäst så ses vi där ute bland ettorna och nollorna.

2008-06-25 @ 21:13:47
URL: http://litotes.blogg.se/
Postat av: karina

hahaha den där Jeanette va en lustig prick...bitter må jag säga

2008-06-25 @ 21:24:06
URL: http://byggoinred.blogg.se/
Postat av: Sofie

Så festligt att ni startade en liten fajt sådär ute i cyberspace. Tänker att det litegrann är mitt fel eftersom jag sammanförde er... Eller inte.

2008-06-25 @ 23:35:10
URL: http://soof.wordpress.com
Postat av: Mikke

Sofie >> Så mycket till fajt vette katten om det var. Och tacka gudarna för att du sammanförde oss. Vi fick oss ju båda ett gott skratt och det sägs ju förlänga livet. Typ.



Karina >> Ja. Jeanette är onekligen bitter. Men på ett ganska skönt och konstant vis kan jag ändå tycka.

2008-06-25 @ 23:55:29
URL: http://litotes.blogg.se/
Postat av: A-M

Måste nog vara den längsta kommentaren från detvarintejagdetvarsossrana jag läst.:-)

2008-06-26 @ 05:34:32
URL: http://lappan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0