Vad? Jag? Och? - Del 16

Juno

Vad?
16-åriga Juno MacGuff (Ellen Page) är gravid. Det blev hon av misstag med sin bästa vän Paulie Bleeker (Michael Cera). Juno bestämmer sig för att det klokaste beslutet är att lämna bort barnet för adoption till den "perfekta" familjen båstående av Vanessa (Jennifer Garner) och Mark Loring (Jason Batesman). Detta visar sig dock vara svårare än väntat...


Jag? Tidigt fick jag tips om att det här var en film väl värd att se. Fru E och lekparksmaffians kvinnliga inslag planerade snabbt att de skulle se den tillsammans, men tydligen skulle även jag rymmas i filmsoffan. Detta blev dock aldrig av och filmen fick ligga och vänta länge på att bli sedd. Till sist bokade vi en filmdejt med familjen Hedman/Carlstedt och tillsammans med trevligt sällskap fick jag sedan se en efterlängtad och riktigt riktigt bra film. Lite tänkvärd. Mycket rolig. Och med en inte alltför väntad utgång. Kul. Riktigt kul till och med. Avslutningsvis måste jag påpeka den fullkomligt underbart överarbetade dialogen. Allt som sägs känns helt naturligt onaturligt och precis hur coolt som helst. I like.


Och? Karaktären Juno är fullkomligt underbar och Ellen Page gör onekligen en fantastisk prestation när hon spelar denna gravida 16-åring. Personligen gillar jag faktiskt karaktären så pass mycket att jag i ärlighetens namn undrar om inte namnet, Juno, skulle kunna komma att hamna på en lista över potentiella namn på en eventuell flickbaby som kanske kanske kommer att dimpa ner i vår familj any day now. Vad tycker Du? Skulle det kunna funka?


Trailer:



Kommentarer
Postat av: TJ

Jag älskar Michael Cera!

Herregud!!! Måste tanka filmen, ser helt underbar ut!



Tack för tipset! :):)

2008-06-18 @ 20:58:39
Postat av: anne

Oh...det verkar vara en film för mig. Säkert att den heter bara " Juno"? vilket är ett fint namn..

2008-06-18 @ 22:56:12
Postat av: TJ

Efter att ha sett filmen nu, kan jag bara säga att den var riktigt bra.

Michael Cera var inte riktigt karaktären som jag trodde, men Ellen Page var underbar!



Helt klart en bra film!



Och förresten... Juno skulle passa skitbra som namn på eran dotter (om det nu blir en tjej).



Juno och Sander. Najs.

2008-06-19 @ 17:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0