Vad? Jag? Och? - Del 22

King of California

Vad? Charlie (Michael Douglas) har precis blivit utskriven från ett mentalsjukhus och uppsöker sin dotter Miranda (Evan Rachel Wood). Dottern har hoppat av skolan och tjänar sitt uppehälle genom att vända hamburgare på McDonalds. Charlie, som tror att han är frisk, får med sig sin motvilliga dotter att leta efter en stor skatt med gulddubloner från 1600-talet. Charlie är övertygad om att skatten ligger nedgrävd under ett köpcenter.

Jag? Det är verkligen skönt att se filmer helt utan förväntningar. Speciellt om det faktiskt visar sig att filmen i fråga faktiskt är riktigt bra. Den här filmen faller inom ramen för den kategorin. Det enda som egentligen tilltalade mig på förväg var namnet. Om ni inte redan vet det har både jag och min kära fru E en förkärlek till Kalifornien. Filmen handlar väl egentligen inte det minsta om Kalifornien, men den tilltalade mig trots detta väldigt mycket. Charlie är verkligen inte fullt frisk om man säger så. Det blir smått galet ibland. På ett kul och skönt sätt. Och som tittare kan man inte annat än gilla både far och dotter och att hoppas att de ska lyckas finna skatten.

Och? Michael Douglas är en skådespelare som jag känner att jag måste passa på och hylla litegrann. Jag skulle nog aldrig ha plockat ut honom som en av mina favoritskådespelare, men när jag tänker efter har han varit mer eller mindre lysande i flertalet filmer jag har sett. Han är verkligen bra i den här rullen och i exempelvis "The Game" är han också riktigt bra. Och det finns fler filmer väl värda att nämna: "Falling Down", "Farlig förbindelse", "Den vilda jakten på stenen/juvelen", "A chorus line" och "Wall Street". Heja Michael, you go boy!


Trailer:



Kommentarer
Postat av: Pialotta

Visst är han bra den där Michael Douglas.. spelat med i en massa filmer och du nämner några här som man verkligen sliter på soffan att se:-)

Kul du snubblade in till min Kafferast och tog ett snack..

Tjingeling

2008-06-25 @ 00:03:58
URL: http://kafferasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0