Varför gjorde du det inte?

Min fru, som jag i sammanhanget bör påpeka är fullkomligt fantastisk och underbar, har under senare tid varit mer eller mindre förbannad på mig i stort sett tjugofyra-sju. Förhoppningsvis är den största anledningen till detta det övergående faktumet att hon är gravid så att det skriker om det. Om det inte beror på detta riskerar jag nog att leva ett långt och periodvis plågsamt liv tillsammans med en mycket söt, rolig, underbar, men stundtals väldigt arg fru.


Det som är lite extra lustigt med hennes ilska är att den kan blomma upp för i stort sett ingenting. Som exempelvis om jag skulle ha fyllt diskmaskinen med all husets disk så att den blivit proppfull, men sedan glömt att slå på den. Eller om jag har städat undan på mellanvåningen och kastat allt skräp i skräpkorgen som i sin tur av detta skräp blivit full, och efter att jag varit klar inte tagit ut soppåsen.


Eller som senast då jag bjöd mina kollegor på latté och sedan sköljde ur mjölkskummaren och rengjorde diskbänken och plockade undan disken, MEN avslutningsvis glömde att torka ur mjölkskummaren med den speciella mjölkskumstorkartrasan. Skit också. Jag glömde att torka ur mjölkskummaren och nu går världen i stort sett under. Och det är efter att min fru har påpekat detta som hon också säger det som får mig att fullkomligt tappa hakan. Det hon säger är helt otroligt. Hon säger...


"Varför gjorde du det inte?"


Det låter precis som om jag hade en anledning till att inte göra det. Att jag med andra ord gjort ett medvetet val att inte torka ur mjölkskummaren. Kan det inte vara så att jag helt enkelt är trög, dum, tapig eller runt utav en blandning av alla tre och att istället för att torka ur den ställde den åt sidan och fick ett litet hjärnsläpp och glömde bort den? Att jag kanske tappade fokus på mjölskummaren för en sekund eller två och istället fokuserade på mina gäster, det fina vädret och vilket spel vi eventuellt skulle spela på mitt Nintendo?


Det skulle jag kunna leva med. Det är ju mänskligt. Men nej, hon undrar VARFÖR jag inte gjorde det vilket också innebär att jag valde att inte göra det. Visst förstår ni hur mycket mer det får mig att framstå som en riktigt stor skitstövel?


Enligt henne verkar det som om jag har sköljt ur mjölkskummaren, plockat undan disken och torkat diskbänken och sedan när jag skulle torka ur mjölkskummaren stannat upp och tänkt något i stil med: "Äsch! Skit i henne, hon kan torka ur den här mjölkskummaren själv! Jag kan skölja ur den och förbereda den för att bli ren, men inte faen torkar jag ur den. Åh nej, inte här i mitt eget hus inte. Här är det jag som är mannen som bestämmer och hon kan glömma att jag torkar ur mjölkskummaren."


Varför skulle jag göra något sådant? Det vore ju helt och fullständigt vansinnigt. Eller hur?


Kommentarer
Postat av: Jennie

hahaha :P ja det låter ju lite sjukt men som du skrev så är hon ju gravid (hormonerna flyger runt som jag vet inte vad ;P) och dåå kan man köra på lite dåligt-samvete-tjat! Det funkar ju uppenbarligen bättre än att bli sur

2008-06-05 @ 08:41:03
URL: http://hallon8.blogg.se
Postat av: alexandra

jag gissar att det är hormonerna som talar :P

2008-06-05 @ 10:53:56
URL: http://dependence.blogg.se
Postat av: Viktor

japp, allt annat än nyktra var dom!

2008-06-05 @ 11:43:42
URL: http://snowfreak1.blogg.se
Postat av: Anonym

tack så jättemkt :) ska bli så himla skönt!

Du får ha en bra sommar själv :)

2008-06-05 @ 12:18:12
URL: http://eeeelins.blogg.se
Postat av: jonna

tackartackar :)

ska lyssna på låtarna snarT!

2008-06-05 @ 15:49:12
URL: http://joonnaak.blogg.se
Postat av: TJ

Å herregud, skrattade väldigt högt, och min ätande familj gav mig konstiga blickar.
Missförstå mig inte, jag skrattar inte åt det faktum att din fru är skitsur, utan hur extremt lik hon var min mamma under tiden hon var gravid, och även ibland under vanliga tider.

Inte kul, riktigt irriterande

2008-06-05 @ 17:05:03
Postat av: Linda

..ehum. Jag.. måste få göra ett litet inlägg här och erkänna att jag KAN möjligtvis, eventuellt ha varit likadan under ett par av mina graviditeter. Vill minnas en gång jag och make hade handlat på obs och han av någon anledning glömt stoppa ner en doftolja i kassen eftersom den mest troligt rullat för nära kanten längst nere efter varubandet och han inte såg den.. självklart fick jag panik vid hemkomst och tvingade honom i ilska att köra tillbaka i snöstormen för att köpa en till. Fast under tiden han var borta hann jag få dåligt samvete så när han kom tillbaka storbölade jag.. pga att han åkt för att köpa en till. Aldrig är det riktigt bra.

2008-06-05 @ 21:50:54
URL: http://www.naughtyshawty.blogg.se
Postat av: pia

garv jodu...ni karlar har det inte alltid så lätt, men det finns en viss charm i det hela, ibland...

Vad kul att du kikar in hos mig ibland, fortsätt med det!?! jag kollar in hos dig varje dag, trevlig blogg, verkligen!!!

Vilket gymnasium gick du på? Jag gick samhälls på Kaplan...med årgång -77 fast jag är -76(hoppade av natur på Balder)Vi hade inte individuellt val-bollsporter eller innebandy ihop då? Antar att vi är ungefär lika gamla...Äsch, jag är väl lik mina andra syskon...

Ha en trevlig dag!

2008-06-07 @ 11:53:47
URL: http://baramittlillahem.blogg.se/
Postat av: Hanna och Björn

Det är ju helt obegripligt att du inte gjorde det! Skämmes ta mig fan! Nä, vi vill bara berömma detta supersköna inlägg - Wiström/Olsson fick sig vars ett gott skratt. Hoppas att du lärt dig en läxa :)

2008-06-09 @ 21:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0