Eftersnack

Detta får bli ett blogginlägg som behandlar lite blandat eftersnack. Dels kvartsfinalen, men även melodifestivalen och festen som jag och fru E var bjudna till igår lördag hemma hos grannfamiljen E.


Angående kvartsfinalen kan jag inte säga mer än att det kändes helt okej att jag tillbringade mest tid i sportbaren. AIK spelade iofs ganska bra den första delen av matchen och stämningen i arenen var inledningsvis fantastisk. Problemet var bara att herr Hadelöv inte riktigt hade vaknat på rätt sida. Första målet som släpptes in kändes billigt och tvån kändes snudd på billig den också. Trean var makalöst billig och frågan är om inte jag hade tagit en sån puck sisådär 9 gånger av 10. Ja, kanske 99 gånger av 100 faktiskt. Skott från halvplan SKA en elitseriemålvakt inte släppa in. Punkt.


Efter 1-3 var matchen mer eller mindre redan avgjord och sen blev det defilering av HV. 1-7 känns inte alls smickrande inför nästa möte nere i Jönköping. Förhoppningsvis kan vi knipa en av matcherna så att vi får njuta av ytterligare en hemmamatch. Som det känns just nu är det dock tveksamt om AIK lyckas med detta.


Melodifestivalen gick dock ganska som planerat. Charlotte Perrellis seger var inte direkt hotad även om Sanna Nielsen fick folkets röst. Segern var klar och i mina öron rättvis. Nu blir det spännande att se/höra hur det går i den stora Eurovision song contest och jag lovar att återkomma med försnack och tips även till detta spektakel.


Avslutningsvis lite kortfattat om festen hos familjen E. Trevligt. Avslappnat. Skön feeling. Trevliga människor. Goda chips. Kall öl. Mysigt småprat. Helt enkelt riktigt riktigt trevligt och bra på alla sätt. Jag längtar redan till nästa års fest - för visst är det en given tradition vid det här laget kära A?


Stegavläsning

Fredag: 9,800

Lördag: 11,500

Söndag: 2,500 (Bottenrekord!)

Totalt: 199,900 (känns imponerande!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0