Melodifestivalen Andra Chansen (försnack)

Åååh, ikväll blir det tydligen hur spännande som helst om man ska tro på artisterna som verkar känna enorm press pga tävlingsformen att de ska slå ut varandra man/kvinna mot man/kvinna. Hmm... underligt att det ska skapa en sån otroligt mer påtaglig press egentligen. Men, men... jag har aldrig stått i den situationen att jag ska sjunga i någon typ av kvartsfinal eller liknande. Alltså inte sjungit menar jag. Annars har jag ju faktiskt lagt två avgörande straffar i SM-slutspelet då jag vann mitt, hittills, enda SM-guld.   ;D  Tack och lov slapp jag sjunga...

Nåväl, här kommer mitt tips som denna gång går lite mer på vad jag hoppas än vad jag tror... Hjärtat får liksom gå före hjärnan i detta fall... Iallafall i vissa lägen. I alla fulla fall - så här går det:

Match 1:

E-type & Poodles mot Sibel   ---> Segrare Sibel


Match 2:

Ola mot Caracola   ---> Segrare Caracola


Match 3:

Johnson & Häggkvist mot Nordman   ---> Segrare Johnson & Häggkvist


Match 4:

Thérèse mot Suzzie Tapper   ---> Segrare  Thérése

Semifinal 1
Sibel mot Caracola ---> Segrare Sibel

Semifinal 2
Johnson & Häggkvist mot Thérése ---> Segrare Thérése

Vidare till final går enligt mina kalkyler ord andra ord Sibel och Thérese.

MEN, tyvärr har jag nog fel vad gäller Androla... men, men... vi får se. Mitt hopp står och faller med att metallsverige väljer att rösta fram Thérése till segern... Sen vette katten om jag egentligen gillar den låten själv, men på senare tid har mitt ogillande för Caraloa liksom vuxit ut till ett avsky. Hur det går får vi se ikväll.


Kommentarer
Postat av: Anna

Helt fel herr E. det blir Ola och Androla. förstnämda hoppas jag på, men carola kan dra dit pepparn växer och andreas kan sjunga den själv, för han är värd vinsten mer än alla! Teherese är bland de sämre!!

2008-03-08 @ 16:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0