Melodifestivalen Deltävling 4 (försnack)

Deltävlingen i Karlskrona känns på förhand som den tuffaste av de fyra delvtävlingarna med starka artister som Niklas Strömstedt, Charlotte Perrelli, Nordman och Linda Bengtzing i spetsen. Calaisa känns dessutom som en stark utmanare precis som tonårshjälten Fronda.

Personligen känns det som att fröken Bengtzing  kommer att dra iväg en riktig schlagerdänga som kommer att gå hem hos det svenska folket. Strömstedt misstänker jag kan bli lite tråkig, men man kan aldrig riktigt veta säkert. Nordman har väl aldrig varit min favorit och vandraren-grejen känns liksom lite ute kan jag tycka. Charlotte Perrelli däremot räknar jag stenhårt med och jag tror att hon kommer att sjunga skjortan av de flesta i Karlskrona. Utan att ha hört ett enda dugg håller jag nog henne som favorit till en finalplats.


Fronda hade ju en dinosauriestor hit med låten "rullar fram" och om den här låten är något liknande med den kan det mycket väl bli så att det finns chans på en bra placering. Håller den dock snittstandard på det Fronda gjort tidigare kan det mycket väl bli en riktig kalkon. Det är sanningen.


Calaisa kommer nog att sjunga vackert och vara allmänt genomsnittligt bra, men frågan är om de kommer att vara tillräckligt bra i det här startfältet? Det återstår att se.


Daniel Mitsogiannis har jag faktiskt ingen alls koll på, men namnet avslöjar ett grekiskt ursprung och ska man gå på fördomar innebär det att det blir lite up-tempo eurodiscopop med en "snygg" grek som dansar loss. Vi får väl se om jag har rätt.


Isobel var med i Idol eller något liknande om jag inte minns alldeles galet? Minns inte alls om hon var bra, men med tanke på att hon inte lämnat något större avtryck utgår jag ifrån att hon kanske inte alls var sådär superlysande. Eurodisco? Ballad? Vem vet?


Slutligen, mitt tips.

1. Charlotte Perrelli

2. Linda Bengtzing

----------------------------------

3. Fronda

4. Calaisa

5. Nordman

----------------------------------

6. Niklas Strömstedt

7. Daniel Mitsogiannis

8. Isobel

Vad tror du?


Kommentarer
Postat av: Anna

Du har rätt vilka som går till final, men jag tror på strömsted, fronda å den där idol tjejen tar 3,4,5. men vem vet, mycket skrällar har hänt!!!

2008-03-01 @ 12:38:22
Postat av: Anna

Har just sett klart. vad tänker svenska folket med? Finalisterna va självklara. men andra chansen, vad hände? Fronda va jävligt grym samt calaisa. har sverige någon musik smak? eller är de vinet?

2008-03-01 @ 21:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0