Ny sparform

I dessa tider då börsen blöder och det är makalöst svårt att hitta några vettiga sparformer gäller det att vara kreativ. Förutom bankkonton med hög inlåningsränta, där mitt val för övrigt föll på Marginalen, finns det inte så värst mycket annat roligt att spekulera i. Har ni några trevliga tips får ni givetvis höra av er för nu ska jag nämligen gladeligen dela med mig av min nya sparform.

Oddset - Lången


Ja, du läste rätt. Jag sparar aktivt genom att spela på olika typer av matcher. Och jag vinner. Givetvis. Det gör väl alla som berättar om sitt spelande? Har du någonsin hört en pokerspelare som förlorat pengar? Nejnejnej. Alla är på plus precis som jag i detta fall. So far.


Taktiken till detta sparande är dock genialisk. Jag inleder med att läsa Aftonbladet och analysera de matcher som deras "experter" plockat ut som veckans/dagens säkraste matcher. Utifrån dessa "säkra" matcher väljer jag sedan ut en eller två matcher som jag själv anser vara riktigt säkra. Tanken är att matcherna ska ge ett odds runt 2ggr pengarna. Inte mer. Inte mindre.


Steg två är givetvis att spela på dessa matcher. Jag spelar 50 kr. Snabbt uträknat gör jag med andra ord en vinst på 50 kr OM matcherna går in. Skulle matcherna händelsevis INTE gå in går jag vidare till steg 3.


Steg 3 innebär att jag börjar om från steg 1 och kollar i Aftonbladet för att återigen plocka ut ett "säkert" spel som ger 2 ggr pengarna i odds. Enda skillnaden är att jag nu dubblerar insatsen. Istället för att spela 50 kr spelar jag nu alltså 100 kr. Blir det förlust ytterligare en gång dubblerar jag insatsen ännu en gång. 200 kr. Sen 400 kr. Efter det 800 kr. Och i något enstaka extremt fall 1,600 kr. Så länge man har kapital finns det ingen risk att förlora. Till slut går nämligen dessa "säkra" matcher in och då börjar man helt enkelt om från början igen. Hur logiskt som helst. Eller hur? Jag började med denna sparform i lördags och har fram till idag genomfört 3 spel.


Första spelet blev i innebandydamernas kvartsfinalmeter mellan Pixbo Wallenstan - IBF Falun och IKSU - IBK Dalen. Jag hade givetvis två stensäkra hemmasegrar vilket också blev resultatet. Oddset 2,12 gav 106 kr tillbaka på den spelade 50-lappen.


I spel nummer två ingick två fotbollsmatcher. Även här satsade jag på två hemmasegrar. Juventus - Napoli och Atletica Madrid - Levente. Oddset blev 1,95 och jag fick 95 kr tillbaka på 50 spelade kronor.


Gårdagens spel och spel nummer 3 i min nya sparform bestod av två hockeymatcher. Återigen hade jag valt ut två hemmalag som jag trodde skulle ta hem segern. HV71-Skellefteå AIK (förlåt) och Linköping-Djurgården. Oddset blev 2,17 och vinsten 109 kr. Med andra ord har min nya sparform dragit in 160 kr redan de tre första dagarna. Och detta med endast 50 kr som insats.


Är du möjligtvis sugen på att hoppa ombord på ett vinnande tåg?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0