Nystart

Efter de två föregående inläggen känns det ganska olustigt att återgå till vanligt "normalt" bloggande igen. En vän till familjen E som också bloggar varvar frekvent mer allvarliga inlägg med mer lättsamma och jag har liksom aldrig ifrågasatt detta eller uppfattad det som konstigt, men nu när jag själv skrivit verkligt allvarliga och sogsna inlägg känns det ganska meningslöst, jobbigt och nästan löjligt att skriva något mer lättsamt. Jag ska dock göra mitt bästa.

kväll vankas såväl kvartsfinal 3 som final i Melodifestivalen och då kan jag inte annat än vara mina vana trogen och blogga om detta. Det får helt enkelt bli en nystart.

Kommentarer
Postat av: ma

Det är skönt att det finns ord som nystart, omstart, starta på nytt. Det är på så sätt som vi orkar gå vidare ytterligare om än det är tungt.

2008-03-15 @ 18:21:06
Postat av: Sofie

Det är det som är tjusningen med att skriva av sig - blogga. Ena dagen tragik och tårar, nästa dag lycka och skratt. Som livet. Inte konstigare än så.

2008-03-16 @ 20:44:43
Postat av: Mikke

Ja, livet är verkligen underligt och helt omöjligt att förstå sig på vissa gånger.

2008-03-17 @ 00:01:43
URL: http://litotes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0