Säcken klar för AIK

image46

Vid Skellefteå AIK Hockeys presskonferens kl 16.30 idag bekräftades ryktena. Skellefteå AIK Hockeys nye tränare heter, precis som jag tidigare förutspått, Hans Särkijärvi. Säcken kommer närmast från Djurgården som igår åkte ur slutspelet precis som Skellefteå AIK.


Den gamle SSK-legenden ersätter därmed Per-Erik Johnsson som återvänder till min födelsestad Karlstad och Färjestad. Särkijärvi kommer ursprungligen från Kiruna där AIF var moderklubben. Han spelade också åtta säsonger i Djurgården och sex i Södertälje. Som tränare har han verkat i Mälarhöjden, Lidingö, Södertälje, Vallentuna och Djurgården.

Källa: Norran.se, Aftonbladet.se

Min spontana kommentar till denna nyhet är att det faktiskt känns ganska så bra. Säcken verkar vara en skön ledare med en stil som åtminstone utåt sett kan liknas med Perras. Jag är dessutom oerhört imponerad över hans resultat med Djurgården. Inför säsongen kändes Skansen IF som ett ganska givet bottenlag i mina ögon, men tji fick jag. Djurgården var stabila och slutspelsplatsen var given för dem ganska tidigt i jämförelse med oss. Förhoppningsvis kommer Hans att lyckas bra även i Skellefteå och jag hoppas verkligen att vi får se slutspel även nästa säsong. Varför inte i en kvartsfinalserie mot Färjestad? Eller ännu hellre i en semifinalserie?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0