Stockholm (dag 4)

Nya dag - nya äventyr.
Idag skulle Sander till sin glädje tillbringa dagen tillsammans med faster Sofia. Eller syster Sofia som han säger att det ska vara. Sofia är nämligen Sanders storasyster enligt honom själv. När vi undrar vad han skulle säga till bäbisen i mammas mage om det blev en tjej som skulle vilja vara hans lillasyster. DÅ säger Sander följande:

"-Näe, du bäbisen."

Okej, men om bäbisen blir ledsen då? Vad händer då undrar vi?

"-Bäbisen kan vara mamma och pappas lillasyster."

Okej, slutdiskuterat for now.

 Sander och "Ofia" började dagen på Aquaria som är ett vattenmuseum på Djurgården. Stor succé. Sander kröp genom glastunneln i hajakvariet och upptäcke livet under ytan på nära håll bland snabba svartfenade revhajar. Hur coolt som helst och i ärligehetens namn är jag lite avis att man inte var med. Efter besöket åkte S+F båt tillbaka till city. Även detta var tydligen hur kul som helst.

Jag och fru E tog friheten att vara Sanderfri med oss ut på en galen shoppingrunda. Eller galen kanske inte är rätta ordet med facit i hand, men tanken var att det skulle bli shopping utan dess like. Vi klarade budgeten utan problem och det tycker jag tyder på att det inte var sådär super lyckat egentligen? Ska man inte tycka så?

Som lunch blev det GIVETVIS buffé på Pizza Hut. Usch vad mätt man kan bli när man får äta precis hur mycket man vill av något som man tycker är sagolikt gott. Usch. Usch. Usch. Mätt. Mätt. Mätt.

Vid 6-tiden sammanstrålade vi med Sander och Sofia för att hoppa på en buss och bege oss hem. Laddade till tänderna satte vi oss ner i soffan framför Samsungen och fick se AIK säkra en plats i slutspelet. Första gången på 27 år! Makalöst så fantastiskt roligt! Vi kan bli precis hur livsfarliga som helst i ett slutspel. Oj oj oj... Jag har suttit och haft gåshud ända sen matchens blåstes av. Sagolikt vackert.

Imorgon åker vi och hälsar på Måns Lundkvist eller om han heter Larsson. Det blir kul. Innan dess vette katten vad vi hittar på, men det blir säkert lite vandring på stan. Sen blir det hemflygning strax efter 21.00. En väldigt lyckad resa som förmodligen fortsätter att vara trevlig även imorgon.

Morgondagens viktigaste beslut känns det dock som att S och M har att göra. Vad det är för beslut som ska tas låter jag vara osagt, men spännande är det iallafall för alla oss som vet vad det handlar om. Oavsett vad de beslutar blir det med säkerhet bra.

Dagens steg: 11,900

Kommentarer
Postat av: Lars den late

Låter som ni har trevligt. Kan meddela att jag inte gått så mycket under lovet. Så du får ta och gå åt mig i morgon så vi kommer hem från Paris.

2008-03-07 @ 00:40:49
Postat av: Mikke

Lars den late >> Så du ligger med andra ord efter? Jag kan inte annat än säga att det känns skönt att höra...

2008-03-07 @ 11:29:53
URL: http://litotes.blogg.se
Postat av: anna

Har man sagt a så får man säga b. vadå för beslut?? jag blir lite nyfiken! vad roligt att läsa att ni haft en underbar resa och att sander har fått göra en massa roliga saker med er och sin faster! ses om en vecka!

2008-03-07 @ 12:47:40
Postat av: soffi

Anna- Det stora beslutet var om vi skulle köpa huset i skell som vi tittat på eller inte.. sjukt svårt att bestämma sig när det handlar om så mycket pengar!! Jag som har ångest om jag köpt för dyra skor =)Det blev ett NEJ iaf.. det var fukt i källaren o det kändes inte kul att behöva börja med att fixa det.. Kram

2008-03-08 @ 01:01:00
Postat av: Anna

Jag tänkte nästan att de va de. men att du hade ångest över att köpra dyra skor trodde jag inte du hade. =) tråkigt me fukten, jävligt fint hus. men ni hittar säkert ett annat! kram

2008-03-08 @ 13:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0