Ute ur garderoben

Nja, det var väl inte direkt någon direkt oväntad nyhet som min kollega M visade mig idag. Visst känns det lite underligt att han inte valt att komma ut ur garderoben tidigare? Eller har han inte det? Har han ens varit inne i någon garderob kan jag undra?

Att en persons sexuella läggning faktiskt kan vara en sån stor nyhet känns faktiskt ganska tragiskt. Visst känns det lite förlegat att fundera kring sånt?

I vilket fall som helst är R.E.M ett sjuhelsikkes bra band och här youtubas även en sjuhelsikkes bra låt...


Kommentarer
Postat av: M

Eh, Michael Stipe "kom ut" första gången kring 1995... Därefter har ett flertal intervjuer fått rubriken "stora komma ut-intervjun". Att Aftonbladet inte fattat det är väl en femma, men att man sen som kommenterade bloggare ställer sig undrande till "att han inte komit ut tidigare", det tyder väl mest på allmänt dålig koll och en rätt likgiltig syn på kritisk granskning av mediainformation...

2008-03-18 @ 20:01:21
Postat av: Sofie

Nja, jag kan nog tycka att det där var gammal skåpmat. Konstigt av AB - det verkar ju inte råda nyhetstorka direkt i landet Tragedier just nu... Visst är det lite väl mycket mord och tråkigheter för tillfället?

2008-03-18 @ 22:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0