Vad? Jag? Och? - Del 5

Dan in Real Life

Vad? Dan (Steve Carell) är en ensamtstående pappa sedan hans fru dog fyra år tillbaka. Han har tre flickor som han försöker göra sitt bästa för att ta hand om. Dan är kolumnist i tidningen och brukar svara på frågor om människors relationsproblem. Lite konstigt då hans privata liv inte alls fungerar lika bra. En dag möter Dan en tjej som heter Marie (Juliette Binoche). Marie och Dan fattar snabbt tycke för varandra och allt känns frid och fröjd tills dess att det visar sig att Marie är Dans yngre brors flickvän.


Jag?
Var lite tveksam över hur Steve Carell skulle klara sig i en ganska så seriös komedi, men jag kunde inte annat än imponeras. En fantastiskt fin och rolig film som bjöd på både tårar och skratt. Jag rekommenderar den starkt till alla mina bloggläsare.


Och?
Först och främst måste jag slå ett slag för den fantastiska musik som spelades i filmen. Ett köpvärt soundtrack helt klart. Vidare har jag nog inte skrattat lika mycket åt någon dansscen sedan American Pie - The Wedding.

Trailer


Avslutningslåt (VARNING! SLUTSCENEN VISAS! Inte helt oväntad dock...)

Kommentarer
Postat av: Lars

Testa det här.
http://www.blogthings.com/howevilareyouquiz/

2008-03-21 @ 16:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0