Amy Diamond

Ni som följt mitt bloggande under en tid känner vid det här laget antagligen till att min son diggar artisten Amy Diamond. Nu i lördags gjorde just nämnda artist ett uppträdande på Forslunds bil i Skellefteå. Eftersom jag själv ägnade dagen åt bryggbyggande, som jag för övrigt kommer att blogga om inom kort, visste jag inte riktigt om det skulle finnas utrymme för mig att följa med och se detta evenemang. Som tur var lyckades vi pricka in lunchbreak right on time så att säga. Klockan 12.15 bestämde vi oss för att ta en timmes lunchrast och 12.30 stod jag med Sander på axlarna ivrigt inväntande Amys entre på scenen uppbyggd inne på Forslunds bil.


image123

Vi var inte ensamma. En stor samling hade samlats framför scenen och det rörde sig givetvis framförallt om barn. Sander har tack och lov en lång och stilig pappa (vette katten vad stilig har med saken att göra, men, men...) som hade honom på axlarna så att han kunde följa showen på scenen. Amy sjöng tre låtar och avslutade med sitt bidrag i melodifestivalen - Thank You - som jag givetvis passade på att filma och lägga ut på Youtube.




Sander var mäkta imponerad och klappade glatt med I musiken. "Amy är min fabbolit!" utbrast han efter att Amy avslutat spelningen. Underbart. Nu var tanken att Amy skulle sätta sig och signera skivor åt alla intresserade barn.

image125

Kön blev givetvis omedelbart milslång, men eftersom Sander påpekade att han hemskt gärna ville krama och träffa Amy. - "Jag vill träffa och krama Amy!" tänkte vi i ett tidigt skede faktiskt ta en köplats. Efter att vi insett att vi varken hade pengar, man var nämligen tvungen att köpa minst en singel för att få en autograf och kram, eller tid till detta avvek vi dock från tillställningen. Förhoppningsvis får vi en ny chans vid Stadsfesten.


image124

Sander ropade "Hej då, Amy!" och blev inledningsvis nästan lite stött över att hon inte ropade tillbaka. Det gick dock över ganska snabbt och när vi kommit tillbaka till bilen var det en mycketmycket glad snart treåring som slog sig ner i bilbarnstolen och sjöng "champion, champion".


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag får nästan ont i hjärtat när han inte fick en kram... dåligt att man måste köpa något tycker jag. hoppas verkligen att han får kramen på stadsfesten. ligger ni på BB då lovar jag att jag tar med honom på kram jakt och mycket sång, bara jag är ledig.
ses om två veckor, då jag ska sova hos er =)

2008-05-11 @ 22:47:38
Postat av: Linda

Nämen liiiteeen.. så nära men ändå så långt borta..

2008-05-11 @ 23:04:56
URL: http://naughtyshawty.blogg.se
Postat av: maja

haha, så han gillar amy? goungen=).. Min första tanke när jag tittade en snabbis på filmen du lagt ut på youtube var att lilla fröken Diamond inte är så liten längre, hon har nog inte bara AA-kupa om jag säger så;)

2008-05-12 @ 16:58:28
Postat av: amanda

haha jag har en likadantröja som Amy har :)

2008-05-16 @ 21:52:27
URL: http://ojjj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0