Att angöra en brygga

Åtta grannar runt Dalgatan med omnejd har samlats i ett projekt där målet har varit att kunna lägga ut en finfin brygga nedanför samfälligheten "Orren". Projektledare Eriksson styrde upp att ordna en vettig ritning samt inhandling av virke, skruv, tunnor och diverse annat smått och gott. Bra jobbat Eriksson.


Själva bygget inleddes i lördags kl 08.00. Tyvärr hann vi inte riktigt klart på en endaste dag, men idag onsdag samlades åtminstone 5 åttondelar av bryggbyggsgänget för att färdigställa det sista. Och tro det eller ej, men det gick riktigt bra. Bryggan ligger i dagsläget i vattnet och ser nästan oförskämt fin ut. Stabil är den också. Riktigt riktigt stabil faktiskt. Fantastico!


Förhoppningsvis kommer vi att fixa det sista under helgen. Det återstår nämligen en del trots kvällens insats. Inte speciellt mycket, men ändå tillräckligt mycket för att vi inte riktigt kan skryta med att vi är helt klara. Tyvärr. Det gör iofs inte så värst mycket. Iallafall inte för min del. Jag känner mig ändå rätt stolt över vår insats. Och sen har jag ju ingen båt heller. Inte ännu. Jag håller tummarna att min käre far ska inhandla en båt att lägga vid bryggan inom kort. Hoppas hoppas hoppas. Om Du kollar bloggen min käre pappa kan du kanske kolla in den här blocketannonsen? Och den här, och den här? Vad tycks?


Avslutningvis tänkte jag att ni skulle få lite bilder över byggets utveckling. Visst ser det proffsigt ut?

image129

image130

image131

image132

image133

image134

image135

image136

image137

image138

image139

image140


Kommentarer
Postat av: Fru Ejrevi

Ni ser ju nästan proffsiga ut på alla bilder, speciellt du och Gruvan ;)

2008-05-15 @ 08:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0