For my dahling(s)

Igår hade jag en tanke om att jag skulle blogga ett litet gulligt inlägg med en låt dedikerad till min kära fru E. Tanken var att liksom be lite om ursäkt för att jag varit alldeles på tok för grinig på morgonen. Tyvärr gick det inte att "embedda" Youtube-klipp från skolans dator och när jag sedan skulle göra detta hemifrån inser jag att min partner in blogg - soof - precis skrivit ett exakt likadant inlägg, med exakt samma låt, till sin darling. Crazy.

Man brukar ju säga att "great minds think alike", men att de även "blogg alike" var en nyhet för mig.

Istället för Jason Mraz och hans mysiga "I'm yours" embeddar jag därför istället in två helt andra låtar. Ingen direkt dedikerad till min kära fru E dock. Hon kommer nämligen mest troligt inte gilla någon av dessa låtar. Tyvärr. Själv gillar jag dem skarpt. Speciellt fröken Maggios version av den gamla Offspring-dängan "Self esteem". Mycket bra.

Vad tycker du om dessa trevliga melodier?

 


Kommentarer
Postat av: Fru Ejrevi

Nä, det där gillade jag inte som du trodde!
Du får grunga på musiken lite för det ska passa mig, texten har faktiskt mindre betydelse många gånger.

2008-05-07 @ 12:36:34
Postat av: Elin

Kikar in här för första gången, genom soofs blogg, och WOW vilken musiksmak. Helt i min stil. Hejaheja.

2008-05-07 @ 13:04:06
URL: http://www.elinochvera.se
Postat av: Anonym

vad snäll du är med din söta fru! här kommer ett roligt test jag tycker du ska göra här på bloggen!Öppna din sms-inbox. Tryck nedåt 5 gånger.
Öppna sms:et och läs, detta är svaret på den första frågan.
Gör likadant med resterande frågor.

Vad säger dina vänner om dig när du inte är i närheten?



Vilken raggningsreplik faller du för?

Vad var det första du sa imorse?

Vad är det sista du kommer säga innan du dör?

Vad säger personen som gillar dig mest just nu?

vad säger du under förspel?



Vad var Sanders första ord?

2008-05-07 @ 20:29:32
Postat av: Sofie

http://www.inneonline.se/index.php?act=viewProd&productId=591

Visst blir man sugen på att shoppa?

2008-05-07 @ 20:49:00
URL: http://soof.wordpress.com
Postat av: Mikke

Anonym >> Det kan bli ett mkt intressant test. Jag ska se till att testa det på bloggen inom kort.

Elin >> Du är varmt välkommen hit. Kul att du uppskattade musiken. Min fru verkade tyvärr inte dela vår uppfattning. Hoppas du kikar in igen.

Soof >> Shitas pommes fritas! Jag MÅSTE ju givetvis köpa! Det är ju trots allt en ljuslykta! ;D

2008-05-07 @ 21:05:27
URL: http://LITOTES.BLOGG.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0