Lasse Kronér är årets julvärd

Lasse!


Länge var Arne Weise lika självklar som julklappar och rim på julafton. Sedan blev det snarare tradition att SVT:s julvärd byttes ut från år till år. Lasse Kronér, som i vanliga fall håller i Doobidoo om fredagskvällarna, är den som ska hålla Kalle Anka och Karl-Bertil sällskap detta år.


Den blivande julvärden låg i en pool i Brasilien när telefonen ringde och han blev tillfrågad om han ville ställa upp som julvärd. När Lasse Kronér kom hem från sin resa frågade han sina barn vad de tyckte och de fick helt enkelt avgöra saken. Det blir första gången Lasse firar jul utan sina barn och det kostade tydligen ett par godispåsar och lite kexchoklad och så blev de utlovade en extra julafton. I år ska nämligen familjen Kronér fira julafton den 25e. Yeah, yeah.. whatever.


Hemlighetsmakeriet kring julvärden har varit massivt och när Lasse Kronér slutligen presenterades var det med buller och bång live i SVT kl 08.43 för att vara exakt. För egen del känns det lite sisådär. Är det här med vem som är julvärd verkligen en nyhet värd all denna uppmärksamhet? Nja, jag kanske måste säga ja till detta med tanke på att jag faktiskt tagit mig tid till att blogga om skiten. Eller? Fast mest ville jag nog vara lite halvkritisk mot detta. Undrar just om det framgick?

Som julvärd gör sig nog Lasse helt okej. För min egen del hade givetvis Arne fungerat allra bäst av nostalgiska skäl, men om sanningen ska fram har jag inte speciellt mycket tid över till att se på tv på julafton. Familjen E har nämligen avskaffat den hektiska julen där man flängde runt mellan olika hushåll för att hinna fira lite jul med var, varannan och varendaste en i stora tjocka släkten. Nu bjuds alla in till Dalgatan där det anordnas någon variant av knytkalas i julbordsform. I klassisk sällskapsmanér ala herr E bjuds det dessutom på väl genomarbetade lekar. Ifjol var det ett väldigt uppskattat och egeninspelat "På spåret" som var höjdpunkten och frågan är hur det ska överträffas i år. Det finns en del planer, men inget jag kan eller vill avslöja här.

Avslutningsvis, Vad tycker du om årets julvärd?


Kommentarer
Postat av: Sanna & My

Tja, ingen är ju som Arne. Av ovan nämnda nostalgiska skäl.

Men i år kommer garanterat Kalles Jul få en ny innebörd för mig- Arne eller inte!

2008-11-20 @ 23:01:39
URL: http://mysanna.wordpress.com
Postat av: Mange



Lasse Kronér som julvärd.. Är det någon som driver med oss? Julvärden iklädd Conversepjuk talandes klämkäck göteborska..



















2008-11-21 @ 22:11:04
URL: http://stockholmstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0