Min pedagogiska vision

Jag rotade alldeles precis nyligen runt bland mina gamla jobbansökningar och fick därmed läsa lite olika CV, personliga brev, elevkommentarer, rekommendationsbrev och annat smått och gott. Faktiskt en otrolig egokick att läsa just rekommendationsbrev och elevkommentarer. Höll nästan på att lägga ut lite elevkommentarer för att egoboosta litegrann, men inte denna gång. Istället bjussar jag på "Min pedagogiska vision" som jag komponerade ihop för snart två år sedan. Jag tycker nog fortfarande att den känns rätt så supernice och gångbar faktiskt.Vad tycker du?

"Tillsammans är och skapar vi en god arbetsmiljö med ett demokratiskt förhållingssätt där alla blir respekterade och sedda. Genom att utgå utifrån barnets perspektiv väcks nyfikenhet och kreativitet som ligger till grund för ett livslångt och lustfyllt lärande. Vårt mål är att varje elev på bästa möjliga sätt ska förberedas för att leva och verka i såväl vårt nuvarande, som i det framtida, samhället."

Kanske inte sådär supervärst konkret eller nyskapande i sin sammanfattning, men betänk att detta endast är en sammanfattning. Min pedagogiska vision i sin helhet är på två sidor och elefantiskt nyskapande. Typ. Elefantiskt. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0