Partymysstämning på IV

Jag vet att jag även tidigare stolt har gapat på om hur bra mitt arbete och arbetslag är. Idag saknade vi tyvärr den fantastiske "hunden" L som på torsdagar och fredagar hänger på Balder, men vi övriga fick onekligen uppleva en finfin avslutning på dagen. Fyra av våra ambitiösa och duktiga elever, som jag här kallar F,S,L och H, hade bakat tårtor för att fira arbetskollegan Y's födelsedag så inför sista lektionen dukades det upp med både tårta och läsk. Trevligt och gott. När skoldagen sedan var över stannade flertalet elever kvar och hängde i personalrummet. De gillar tydligen oss. Jag och kollegan Y fick varsin elev som spelpartner och tog oss sedan an varandra i en match i sällskapsspelet Alias. Spännande, roligt och dessutom lärorikt. Andra elever hängde framför datorn, följde spelet och hjälpte till när det blev för svårt. I bakgrunden satt kollegan M och spelade och sjöng finfina sånger och skapade med detta en härligt skön IV-atmosfär. När det väl var dags att sluta kände vi oss alla glada och nöjda och såväl lärare som elev tyckte att detta var något vi gott och väl kunde göra till en fredagstradition. Låter nice va? Elever som mer eller mindre alltid har hatat skolan vill frivilligt stanna kvar efter skoltid och "mysa" med lärarna en fredag. Hur är det ens möjligt?

Hur var din arbetsdag en snöig fredag som denna?


Kommentarer
Postat av: anna

Min "arbetsdag" innehöll det vanliga, ta hand om bebis, skjutsa make till jobb, ta hand om stora barn, laga mat, handla, städa lite osv...



Same, same as always men snön gör mig glad.

2008-11-21 @ 18:08:40
URL: http://salhuset.blogg.se/
Postat av: Thyllan

Arbetsdagen började magiskt bra med snöflingor utanför de stora fönstrena! Merameramera!! Energin tog slut där vid lunchtid och sen blev det mys på bibblan. Har rosa familjen besökt denna tillställning? Trevligt, mysigt och lagom är min recension.

Måste erkänna att jag har missat några inlägg på denna magiska sida, så nu har jag en del att ta igen. Känns kul att få sluka några i taget.

Have a nicenice fredag! Förhoppningsvis långt nersjunken i soffan.

2008-11-21 @ 19:35:10
URL: http://thyllan.wordpress.com
Postat av: Annah

Så fantastiskt mysig avslutning på din arbetsdag! Tänk om det var så harmoniskt på alla skolor!

Ha en skön helg!

Annah

2008-11-21 @ 19:50:08
URL: http://ljuvligahem.blogg.se/
Postat av: malin

Vilket mirakel ni har åstakommit! (eller hur nu det stavas?) Min "arbetsdag" gick i stöpet och jag låg på soffan med en tummlande mage hela dagen och såg på film med gott samvete medan lillan lekte på dagis. Borde man ha dåligt samvete för det?

2008-11-21 @ 20:16:00
URL: http://www.backlundmalin.blogspot.com
Postat av: Anna B

Det är ju det som är så magiskt med skolan. Att just de som verkligen inte passar in och hatar skolan kan finna en trygg miljö i detta hatade. Det är underbart! Det låter så toppen att jag blir alldeles varm i kroppen! Lite rim på fredagen!

Själv har jag varit tung i huvudet men lyckats att fixa fredagsjobbet på ett oksätt. Vi har jobbat med att säga ifrån och fått många fina funderingar från eleverna! Snön har dessutom gjort det enkelt att få ut eleverna på rast! Ha en underbar fredagkväll! Kram anna

2008-11-21 @ 22:15:24
URL: http://skrivanne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0