Världens fulaste hund och Julie Rescue

Sam!

Sam
, som var en blind Chinese Crested Dog, utnämdes någon gång i tiden tre år i rad till den märkliga titeln "världens fulaste hund". Detta medförde att Sam blev berömd världen över och när han, på grund av hjärtfel, avlivades den 18:e november 2005 var det stora rubriker på flera stora nyhetssajter. Ägarinnan Susie Lockheed tog hand om den lilla "fula" krabaten efter att han hade hittats och räddats till ett hundhem. I mina ögon var han inte det minsta ful utan faktiskt fullkomligt underbar och jag är också ganska så störtsäker på att Sam givit sin ägarinna massvis med kärlek och glädje under sin livstid.

Laika!

Min kära syster S har även hon tagit hand om en liten ängel till hund, nämligen Laika. Denna sötnos kommer från Spanien och den spanska föreningen Julie Rescue of Animales De Andalucia som drivs av en kvinna vid namn Julie Lochbrunner. Julie förestår också föreningens hundhem som tar in hundar och försöker förmedla ut dem för adoption. Förutom hundarnas skötsel, veterinärresor, sökandet efter hundar som far illa, städning i hundgården, medicinering, badning m.m. verkar Julie också aktivt för att förändra hundarnas situation i Spanien rent lagligt. Som före detta advokat är hon mycket drivande i sina försök att få till stånd lagändringar som ska skydda hundarna. Julie är onekligen väl värd all respekt för den tid, kraft och energi hon lägger ner på detta arbete.

Vill du kanske lämna ett bidrag till verksamheten, tycker jag att du kan besöka deras hemsida eller ta kontakt via ett skickat mejl till [email protected]. Verksamheten är väldigt tacksamma för alla typer av bidrag, t.ex. koppel, selar och bäddar till hundarna i Spanien och Sverige. Även ekonomiska bidrag uppskattas givetvis.

Sist, men inte minst, känner jag att jag helt enkelt måste slänga in en lustig liten bild på familjen storebrors lilla vovve - Gandhi. Denna lilla rackare är onekligen ett charmtroll av högsta klass. Som synes. Fotot är stulet från Ibbe.

Gandhi!

Vov och god natt!


Kommentarer
Postat av: Dress Like a Princess

Jaa inventering är inte kul..

Usch den hunden ser så hemsk ut..

2008-11-22 @ 00:45:04
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Sanna E - Tävla om högtalare till datorn!

Grym design ju :D

2008-11-22 @ 00:51:19
URL: http://sannae.blogg.se/
Postat av: elin

Jag vet, soft musik ;-), varför ser ut så där? Den var ju inte äckligt ful, såg dock ovanlig ut, typ brännskadad?

2008-11-22 @ 01:07:03
URL: http://lunkish.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Ja jag har läst om den hunden.. typ.. ser ut som att den har alla sjukdommar i hela världen.. stackare! Men tur att det finns änglar i världen som älskar och tar hand om djur även fast dom inte är gulliga! Din systers hund, on the other hand: är gullig!



Jag tycker så mycket om att sjunga och har fått ganska bra respons på det så tar emot önskemål och välger sedan på torsdagar ut en sång och sjunger. Ska höra på den metallica sången och se om den är piano-material!

Ha en fortsatt trevlig fredags-natt!

2008-11-22 @ 01:58:40
URL: http://ceciliabizzi.blogg.se/
Postat av: C A T T I S . G U S T A F S S O N

usch blev näsan skrämd när jag titta in här, de första man såg var den fula hunden, oj :O hehe

ha en trevlig helg!

2008-11-22 @ 09:10:48
URL: http://hejcattis.blogg.se/
Postat av: Mirre & Bellman

Ojjj hehe det var en speciell syn må jag säga, Men jag tycker det är extremt charmigt att någon tagit hand om och älskat denna gunden precis som han är. Så det blir för mig väldigt sött. vad rar syster du har som tagit hand om en liten sötis, samt vad fin din brors hund var. Kul att du kikade in. Tack för raderna till mig. glad jag blev. Fin hader du hade också. Må så gott på återseende

2008-11-22 @ 09:39:20
URL: http://www.mirrekex.se
Postat av: Sofia

Usch... Jag tycker den första hunden ser så äcklig ut!

2008-11-22 @ 10:00:11
URL: http://meloonia.blogg.se/
Postat av: Josiee

Godmorgon:)haha heeet hund;)

2008-11-22 @ 10:17:52
URL: http://josieeme.blogg.se/fashion/
Postat av: sofia

Vilket fint inlägg Storebror! Jag hade utan att tveka en sekund tagit emot lillavovven på bilden, de vet du! Julie är en fantastisk kvinna! Ändå sen hon var liten har hon drömt om att få rädda djur som far illa.Hon är Fransyska men flyttade till Spanien för att försöka ändra på deras syn på djur, Och gör ett kanonjobb! Varje månad samlar hon in pengar genom att ha en stor marknad i Malaga. Hon använder pengarna bla till att kastrera katter och hundar på gatan så att dom inte ska bli fler. Hon är en väldigt speciell kvinna och tar tyvärr emot för lite hjälp, och vissa perioder är hon helt slutkörd. Hela hennes liv kretsar kring att göra så att djuren mår bra, tänk allt som är runt omkring, mat,städa,pappersarbete, veterinär, ja you name it. Märkligt nog så låg jag och tänkte i natt på Julie och vad som händer när hon åker till himlen. Vem ska då ta över La Higuera? Jag kanske?

2008-11-22 @ 12:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0