Ace Of Base är tillbaka!

Supergruppen Ace of Base planerar alltså att göra en efterlängtad comeback. Den 24 oktober släpper gruppen nämligen en rykandes färsk singel. Eller färsk och färsk vette katten om man kan kalla det då det handlar om en nyinspelning av "Wheel of fortune" från debutskivan "Happy nation". Känns det fräscht och nyskapande? Nja, det känns ju ganska mediokert att de inte ens behagade att skriva en ny låt för sin mest troligen bejublade reunion.

Den 12 november släpps dessutom en greatest hits-box som ska innehålla alla bandets hits, de klassiska remixarna från singlarna, 17 musikvideor samt två nya inspelningar. Wow! Där kom de så äntligen de där efterlängtade NYA inspelningarna. Två stycken dessutom. Spännande.

Bandet, som en gång i tiden faktiskt var ett av mina absoluta favoritband efter Iron Maiden, utlovar också en större turné under 2009. Om de kommer till en scen nära mig, vilket dock känns högst osannolikt, kan ni räkna med att jag återfinns i publikhavet. Fram tills dess får vi njuta av den gamla versionen av "Wheel of fortune" - Old school Style!



Källa: Aftonbladet


Kommentarer
Postat av: Jenny

I saw the sign måste vara en av världens bästa låtar genom tiderna!!!!!!!!!!!

2008-10-08 @ 17:48:24
Postat av: Sofie

Haha. La en gång i tiden ut Life is a flower på bloggen och en mig närstående syster höll på att gå under av skam. Känns därför skönt att jag inte är ensam i att digga gladpop!

2008-10-08 @ 22:35:02
URL: http://soof.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0