Att jobba på hemmaplan

Idag valde mitt arbetslag att vi skulle ta och arbeta hemifrån. Oh so lovely. För min del blev det en ledig dag tillsammans med familjen. Själva arbetsdelen av dagen lär stökas undan några sena nätter istället. Eller, ska sanningen fram är de nog redan avklarade redan på förhand. Vårt arbetslag jobbar hårt. Hårdare än många andra faktiskt. Med andra ord behöver jag inte känna det minsta dåligt samvete över den lediga dagen. En av våra elever var för övrigt i lokalblaskan idag. (Hittar tyvärr inte reportaget just nu, men återkommer med länk om det dyker upp)

Dagen med familjen var wunderbar och jag skulle mer än gärna alltid ha det just precis så. Ledighet är fantastisk, men tyvärr inte till vilket pris som helst. Utan lön skulle det bli svårt att leva. En valfri 15 miljonerkronors vinst mottages dock med öppna armar. Chansen finns faktiskt eftersom jag har spelat på Lotto och Joker nu i helgen. Håll gärna tummarna för vår skull.

Dagen i sin helhet har varit mycket trevlig. En del mindre roliga inslag av krig med en trotsig treåring, främst från fru E's sida, har det som vanligt blivit, men i det stora hela trevlans värre. Först blev det sovmorgon för min del innan det bjöds på nybakta Noisettefyllda croissanter till frukost. Yummi. Efter lite slappande vandrade vi hem till syster Sofia och såg hur fint de fått till det i lägenheten. Riktigt ljust och fint!

Trots att min kära syster var rädd för såväl kylan som avståndet lyckades vi ändå locka med henne att följa oss till JT:s Elservice. Väl där var alla nöjda. Ojoj. Massor av finfina lampor som man skulle vilja kidnappa och ta med sig hem.  Tyvärr är alldeles för många av dem i en prisklass så att man känner att just en kidnappning känns som enda möjligheten. Just nu iallafall...

Fika på mysiga Kanel fick avsluta dagen med systeryster. God Latté, ännu godare fetaostmackor och goaste personalen. Det finns en onekligen gullig kvinna som arbetar på Kanel och förra fredagen när jag var där med min lillebror Jonas, som den dagen fyllde 18 år, möttes vi av ett glatt utrop "Grattis på 18-årsdagen Jonas!" och med sin kycklingmacka fick Jonas även en liten födelsedagsbakelse som present på den stora dagen. Verkligen snyggt. Och vad händer idag? Jo. Kvinnan skickar med sonen en extra chokladboll hem i en alldeles egen liten påse eftersom att han var en sån söt storebror till lilla Stella. SnyggtSnyggtSnyggt. Vi kommer att komma tillbaka. Ofta.

Som pricken över i:et avslutades kvällen med en storseger för Skellefteå AIK. Och inte vilken seger som helst. Inte nog med att de regerande svenska mästarna stod för motståndet, men vinsten betydde också det enorma faktum att AIK för första gången på 26 år intog serieledningen i Elitserien. Stabilt. Imponerande. Otroligt. Sant.

Vad har du gjort idag?


Kommentarer
Postat av: L

Måste bara påpeka att alla i arbetslaget inte var hemma och jobbade idag. Vissa(jag) var på jobbet, ett tag i alla fall. Och jobbar än(fast på ett annat ställe). Ha en skön helg så hörs vi på söndag.

2008-10-31 @ 02:36:12
Postat av: anna

Du såg lite upptagen ut ja, med vagnen och Sander och så, och jag hade fullt sjå att hålla reda på de tre barn som sprang och jagade varandra framför och bakom mig hela tiden, men vi lär ses fler gånger, schtaaaan är ju inte så stor.



Om frisyren, kul att ni tycker den ser finfin ut, jag trivs verkligen med den.

2008-10-31 @ 10:50:21
URL: http://salhuset.blogg.se/
Postat av: anne

Den gulliga damen äger Kanel tillsammans med sin son...

2008-10-31 @ 12:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0