Ett besök hos tandläkaren

Aj!

Jag anar att jag är långt ifrån den enda som känner olust inför att gå till tandläkaren, men idag var det efter långt uppehåll, åter dags för en undersökning. Jobbigt. Inte nog med att det svider rent fysiskt (och psykiskt) finns ju även risken, i mitt fall är den överhängande, att det kommer att svida även i plånboken. Surt. Dagens undersökning visade på ett hål och en missbildning som det så vackert kallades. Med tanke på hur länge sedan jag var hos tandläkaren ska jag kanske känna mig nöjd med detta, men jag tycker nog ändå att det är lite surt. Återbesök där lagning står på agendan redan nu på måndag. Kul. Jippie. Hurra. Nå, gillar du tandläkaren?

Kommentarer
Postat av: Sofie

3 november är det min tur att ligga och spana in borren. I hate. Men jag tror att det kan bli radio i öronen den här gången. Ett tips bara.

2008-10-21 @ 20:58:25
URL: http://soof.wordpress.com
Postat av: Mrs. b

Gillar tandläkaren? Nja, det skulle väl vara att ta i...

För mig själv har det svidigt rejält för nån vecka sen, både fysiskt och ekonomiskt. Men nu är jag av med all visdom, och tack vare penicillinet mår jag nu bra! :-)



Vi hade en topp med 3 penicillin-kurer här samtidigt (nåja, sonens är inte avslutad ännu) - makens halsfluss, min visdomstandsoperationsinfektion, och till sist sonens Borrelia. Men det är väl så det brukar komma... allt samtidigt.

2008-10-21 @ 21:36:10
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: Monica

Jag har aldrig gillat tandläkaren, förr tyckte jag det var fruktansvärt att laga, men nu tycker jag det värsta är att betala.

2008-10-21 @ 22:18:37
Postat av: Mange



Gillar och gillar... Inte så mycket för att skänka bort 600 kr för att någon ska pilla i och dra i mina tänder 15 min men det är ju nödvändigt. Har gått en gång per år senaste 6-7 åren nu och har hittils inte fått något hål. Innan dess körde jag 4 eller 5 besök under mitt sista friår :)

Jag brukar omedvetet skärpa mig inför och efter besöket så för mig funkar det.. Tandtråd är AO såga det... :)



Det bästa med tandläkaren är putsningen av tänderna som jag ALLTID frågar efter. Tänderna känns hur rena som helst efter. Grymt..



2008-10-21 @ 22:36:50
URL: http://stockholmstad.blogg.se/
Postat av: suss

Att gå till tandläkaren är en höjdare! Speciellt nu när jag inte får hål i tänderna längre! :)

2008-10-21 @ 23:19:39
URL: http://susannekarin.blogspot.com
Postat av: Peter

Gorilla gårilla!!! Jag hatar tandläkaren över allt annat ont jag kan komma på just nu!!!

2008-10-22 @ 09:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0